Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervanger voor Google Talk  (gelezen 1203 keer)

jimfranke

• Gast
Vervanger voor Google Talk
« Gepost op: 2007/12/29, 00:58:13 »
Hallo. Na een beetje geexpirimenteerd te hebben met Ubuntu, ben ik nu van plan Ubuntu als mijn main-OS te gaan gebruiken. Echter 1 ding weerhoud mij van een totale overstap, en dat is namelijk Google Talk. Op Windows XP gebruik  ik regelmatig de VOIP functionaliteit van Google Talk om met mijn vrienden te praten. Ik weet dat er Google Talk clients te vinden zijn voor Linux, maar ik heb er nog geen enkele gevonden die ook de VOIP functionaliteit ondersteunt. Als iemand een werkende Google Talk client kent voor Linux met VOIP dan hoor ik dat natuurlijk graag. Andere VOIP alternatieven zijn ook welkom, maar dan moet het wel mogelijk zijn om met mensen die Windows draaien een VOIP gesprek te kunnen starten.

Alvast bedankt allemaal, ik hoor het (hopelijk) wel.. :)

Offline Erik Terpstra

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 01:05:19 »

pjvolders

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/29, 10:54:56 »
Hoi, ik gebruik regelmatig VOIP, hopelijk heb je hier iets aan:
Enkel met de officiële google talk cliënt kan je VOIP gebruiken.
Zie: http://www.google.com/talk/otherclients.html
Je kan wel chatten met elke cliënt die jabber ondersteund. Een goede is pidgin, zit standaard in ubuntu. De officiële cliënt via wine gebruiken, daar heb k geen ervaring mee, maar ik vrees ervoor. Naar het schijnt komt er wel een google talk voor linux aan (las ik ergens op een website).

Alternatieven: Skype! Het bekendste en ook kwalitatief heel goed(ik heb ze samen gebruik in windows en ik ben gestopt met GT omdat skype beter was). Skype heeft netjes een .deb beschikbaar voor ubuntu
zie: http://www.skype.com/intl/en/download/skype/linux/
en er is ook al een beta versie die webcam ondersteund.

groetjes
PJ