Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Update-manager" 7.10 werkt (volgens mij) niet  (gelezen 1083 keer)

wtulp

• Gast
"Update-manager" 7.10 werkt (volgens mij) niet
« Gepost op: 2007/12/27, 21:50:46 »
Hallo,

Sinds eind oktober heb ik via een "schone installatie" Ubuntu 7.10 op mijn laptop naast Vista geinstalleerd.
Hiervoor had ik versie 6.10 op mijn laptop staan.

Nou doet zich het vreemde voor dat wanneer ik "Update-manager" start er eerst gezegd wordt "downloading files 14 of 14" en kort daarna krijg ik de melding "Your system is up-to-date". Wanneer ik het opnieuw probeer krijg ik exact hetzelfde te zien.

Wanneer ik dit voorheen deed bij 6.10 kreeg ik toch zeker wekelijks wel ergens een update van binnen. Bij 7.10 krijg ik dus helemaal geen updates meer binnen sinds de schone installatie wat mij toch wel erg sterk lijkt.
Ook al geprobeerd om als "root" in te loggen maar ook dit maakte niets uit.

Wie weet hier een oplossing voor?

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 22:20:45 »
probeer is via terminal

sudo apt-get upgrade
sudo apt-get update

« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 07:26:13 »
Bij Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen kiezen voor het tabblad updates.  Daar kun je kiezen met welke frequentie je wil controleren op updates.  Kijk ook eens wat rond op de andere tabbladen of die instellingen je logisch lijken.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

wtulp

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/28, 11:01:42 »
Het werkt nu, ik heb het volgende gedaan:

In synaptic onder "Repsoitories" bij "Ubuntu software" en "Updates" alle opties aangezet.

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/28, 11:05:53 »
Bij Updates kan je best gutsy-proposed uitzetten, dat zijn pre-release updates. Standaard staan ook de backports uit.