Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amsn en secondlife  (gelezen 1623 keer)

Offline dejoom

• Lid
amsn en secondlife
« Gepost op: 2007/12/27, 19:26:55 »
hoi

is er nog iemand die problemen heeft met amsn?

ik kan het wel opstarten maar niet inloggen want ik krijg elke keer een foutmelding

en als ik de foutmelding opstuur dan blijft ze komen :s:s:s:s

en secondlife laad wel maar verdwijnt als hij aan 50% zit

ubuntu met wat ben je bezig je begint te dalen in men achting snik snik

please help me tear tear :s:s

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn en secondlife
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 20:22:21 »
Wat voor foutmelding krijg je bij amsn, met de term "een foutmelding" kunnen we hier op het forum helaas niets mee.

open Secondlife eens in de terminal en post de output eens hier op het forum. Je zou eventueel ook windlight kunnen gebruiken, die is ook een secondlifeclient, maar dan met een mooiere "sky".
http://secondlife.com/community/firstlook.php
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Pascal2

• Lid
amsn en secondlife
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 20:31:03 »
Nou eerlijk gezegd niet , maar wat jij nu beschrijft klinkt meer als een firewall probleem , en dat geldt ook voor second-life.
Ik denk eerder dat je firewall AMSN en Second-life toegang tot internet blokkeert.

Maar beter was als je de foutmelding even beschreef , zodat het meer duidelijk wordt.

Mocht je gebruik maken van een router , adviseer ik je om alsnog de poorten van AMSN en Second-life toegang tot internet te bieden.

Wat ook wel eens wilt helpen is , de stroom van je provider-modem en router even uitzetten , een minuutje of 2 wachten en dan weer aanzetten.

groetjes, savage
-- To criticize the incompetent is easy; it is more difficult to criticize the competent. --

Offline dejoom

• Lid
amsn en secondlife
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/27, 21:43:55 »
hoi momenteel heb ik secondlife terug aan de praat gekregen door een speciale versie van sl voor linux mint te installeren wel raar dat een gewone deb ook niet goed is

maar amsn geeft gewoon een foutmelding zonder een melding

er verschijnt gewoon een kaderke om de fout op te sturen

denk dat het mss komt door mint want kvind mint eigenlijk slechter dan ubuntu gutsy ondanks dat het hetzelfde is!!!

Offline dejoom

• Lid
amsn en secondlife
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/28, 08:44:44 »
maar amsn is nog een probleem!!!!

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn en secondlife
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/28, 17:16:47 »
Secondlife had je gewoon van de site zelf kunnen halen (tar.gz), je hoeft niets te compileren ofzo, gewoon uitpakken. Maargoed, het werkt :D

wat amsn betreft, verwijder/rename eens de .amsn map uit je home dir, wel eerst op H drukken om de verborgen mappen te bekijken

btw, hoe heb je amsn geinstaleerd?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline dejoom

• Lid
amsn en secondlife
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/28, 18:24:07 »
via de terminal men lievelingsprog om apps te installeren

ps: ik heb gedaan wat jij zegt maar het doet niets

volgens mij zou het wel is kunnen dat ik in die stomme linux mint niet alle gewone ubuntuprogs kan draaien

want gcursor wou ook al niet werken maar wel opstarten :(:(

maar het grote probleem is als ik terug naar ubuntu 7.10 gutsy ga dan ga ik weer uren moeten zoeken hoe ik die dvd codecs moet installeren  want bij feisty fawn was dat piece of cake

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn en secondlife
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/28, 18:39:11 »
[offtopic]
Heb je ooit deze howto gevolgd om multimedia te installeren?
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
[/offtopic]

als amsn opgestart is kun je met Ctrl+S en Ctrl+D verschillende logs bekijken, misschien dat je hier iets mee kunt.

Je kunt ook nog proberen amsn te deinstalleren en van getdeb.net een nieuwe versie te halen en die te installeren

succes

Documentatie Terminal