Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid na kernel upgrade  (gelezen 485 keer)

johanmaes

• Gast
geen geluid na kernel upgrade
« Gepost op: 2007/12/25, 19:28:48 »
Hallo,

Na installatie van 7.10 op mijn laptop (dell inspiron 1720) had ik geen geluid. Ik heb dan wat gezocht en uiteindelijk een juiste driver gevonden (alsa-driver release candidate) en geïnstalleerd. Die werkte, tot na de laatste kernel upgrade. Nu is mijn vraag de volgende: Is het mogelijk om een kernel downgrade te doen, om zo mijn geluid terug aan de praat te krijgen? Of is daar een betere oplossing voor?

groeten

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 19:31:11 »
Je zou dezelfde stappen opnieuw kunnen uitvoeren (alsa-driver installeren). (Dit is makkelijker dan kernel downgraden) Wel vervelend, maar zo vaak komt er gelukkig geen nieuwe kernel bij een stable release.

johanmaes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/26, 22:10:49 »
Dankuwel. Dat heeft geholpen. Ik had een beetje schrik om nog eens hetzelfde te installeren, maar het is dus zonder problemen gelukt.