Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmware  (gelezen 1308 keer)

vmware
« Gepost op: 2007/12/24, 17:53:04 »
Ik ben nu bezig met het installeren van vmware maar loop nu tegen het volgende probleem aan:

What is the location of the directory of C header files that match your running
kernel? [/usr/src/linux/include]

wat nu ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

vmware
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 19:03:04 »
Draai je GoboLinux? Ja: /System/Links/Headers. Nee :Draai je een alpha van mijn LFS-probeersels? Ja:  /System/Headers. Nee: Draai je een systeem dat voldoet aan de LSB (vb Ubuntu)? Ja: enter drukken. Nee: zoek het eens op in je documentatie.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

vmware
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 21:35:17 »
ehm nou ik geloof niet dat ik helemaal volg wat jij zegt. Ik heb idd een aantal vragen met ja moeten beantwoorden en veel op enter kunnen drukken maar ik liep nu gewoon vast bij de melding die hij gaf.

Offline woteb

• Lid
vmware
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 22:05:21 »
Een paar vragen met een mogelijk antwoord:

Welke Ubuntu draai jij?

1. Feisty? Dan kun je die gewoon met Synaptic installeren. Alle pakketten worden dan automatisch opgehaald en geïnstalleerd.
2. Gutsy? Dan je VMware met de hand moeten installeren. Wat je dan moet doen is de kernelmodules via Synaptic ophalen en installeren (dat schijnt nog wel te werken) en daarna VMware met de hand verder installeren.

Volgende en laatste vraag? Op welke manier ben je nu aan het installeren?
1. Via Synaptic, of
2. Handmatig, dus met de tar.gz van de website van VMware zelf.

Voor Gutsy kun je beter VirtualBox installeren, is een zeer goed alternatief. Ik geef dan zelf de voorkeur aan het pakket wat je via de website van VirtualBox kunt downloaden. Deze kun je hier vinden: http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Kies dan uiteraard voor de Gutsy versie.

Voor Gutsy kun je ook VMware server gebruiken. Enkele forumleden hebben dit met succes werkend kunnen krijgen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Ubert

• Lid
vmware
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/24, 22:14:31 »
Heb zelf ook windows xp in vmware (player) Het ziet er wel mooi uit, maar op een of andere manier vraagt het meer van je systeem dan virtualbox!?! (als je usb-ondersteuning wilt in virtualbox moet je de closed-source versie downloaden, deze staat niet in synaptic.

vmware
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/24, 22:39:20 »
@ Woteb. Ik ben hem idd handmatig aan het installeren en loop dus tegen dit probleempje aan. ehm ja verder gebruik ik geen ubuntu maar debian. maar ja lijkt op elkaar toch :D en dit forum helpt me altijd lekker opweg :D

@ Ubert. Dus Virtualbox is redelijk het zelfde principe als vmware ?

Offline woteb

• Lid
vmware
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/24, 22:57:35 »
Ook voor Debian kun je VirtualBox downloaden op de door mij genoemde link. Voor zowel Sarge als Etch is een versie beschikbaar.
Verder weet ik niet uit mijn hoofd of de kernelmodules voor VMware ook in de repro's van Debian zitten. Maar die kun je ook handmatig installeren. Even zoeken op dit forum (vooral bij de server editie van VMware heb je die kernelmodules nodig) en anders even zoeken via Google
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

vmware
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/25, 08:14:52 »
Ok nou ik wil het toch bij vmware gaan houden dus zal ik toch maar moeten kijken hoe dat gaat lukken :P

Offline Ubert

• Lid
vmware
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/25, 12:49:56 »
Citaat van: peewster
@ Woteb. Ik ben hem idd handmatig aan het installeren en loop dus tegen dit probleempje aan. ehm ja verder gebruik ik geen ubuntu maar debian. maar ja lijkt op elkaar toch :D en dit forum helpt me altijd lekker opweg :D

@ Ubert. Dus Virtualbox is redelijk het zelfde principe als vmware ?
Ja, maar volgens mij is virtualbox lichter in gebruik, en daarom sneller. (vind het zelf ook al een beetje vreemd!?!)

vmware
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/25, 12:58:46 »
Ok naja ik wil toch graag vmware gebruiken haha moet en zal het aan de praat krijgen.

vmware
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/25, 14:27:49 »
Je moet je kernel headers installeren, linux-dev, linux-headers, linux-libc-dev of zoiets... En dan gewoon op enter drukken als je een FHS-systeem hebt (Debian volgt de FHS ook, dacht ik). FHS = File Hierarchy Standard, FYI.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net