Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ssh  (gelezen 895 keer)

Offline maxpower

• Lid
ssh
« Gepost op: 2007/12/24, 16:36:31 »
Een vraagje. hoe kan ik via ssh een programma voor de xserver starten dat hij zeg maar op de pc op afstand dat programma opstart en in beeld zeT?

ssh
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 16:52:34 »
Als je bedoelt: Een X programma opstarten en het programma wordt op het beeldscherm van de client weergegeven: ssh -X [gebruiker@]host
Als je bedoelt: het programma op het beeldscherm van de server weergeven... probeer eens te prullen met de DISPLAY variabele?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline siegi

• Lid
ssh
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 17:13:42 »
Ik was gisteren ook even op aan het zoeken toen ik een leuke pagina tegenkwam met allerlei trukjes.
http://www.hackinglinuxexposed.com/articles/20040608.html

als je gewoon X11 forwarding wil kan je idd optie -X gebruiken.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
ssh
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 20:20:57 »
Als je het beeld op de andere pc wil houden, dan moet je het commando waarmee je het programma opstart veranderen. Ongeveer dit moet het dan worden:
DISPLAY=:0 commando  -en opties

Wil je het beeld op je eigen computer terwijl het programma op de andere pc draait, zie dan de opties die hierboven genoemd zijn.

Offline Dirk Tas

• Lid
ssh
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/25, 10:58:54 »
Citaat van: maxpower
Een vraagje. hoe kan ik via ssh een programma voor de xserver starten dat hij zeg maar op de pc op afstand dat programma opstart en in beeld zeT?
Misschien bedoel je dat je via SSH wil inloggen, en een programma op de ingelogde pc wil starten maar het resultaat op jou pc wil zien ? Dat doe je met

ssh -X naam@opafstandgelegenpc

hierdoor log je in en kun je nu X programma's starten die op jou scherm tevoorschijn komen.

Dirk
Ubuntu User #14670