Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klein probleempje met Totem Media Player  (gelezen 1113 keer)

Offline Nico

• Lid
Klein probleempje met Totem Media Player
« Gepost op: 2007/12/24, 16:17:15 »
Hallo,

Ik wou net een film kijken met Totem (naar harde schijf geripte DVD). Ik zit net met een verse Ubuntu installatie, dus moest eerst nog naar de juiste codecs zoeken enzo. Nadat dat gelukt was, kon ik idd de film bekijken.

Het enige probleem is dat Totem denkt dat er geen ondertiteling aanwezig is op de film, terwijl die er wel degelijk is. Op Windows Vista had ik toch ondertitels bij dezelfde film.

Weet iemand wat het probleem is? Moet ik mss nog een andere codec ook installeren?

Bedankt!
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 16:26:01 »
probeer het eens met xine-ui (zit in synaptic) Totem is niet zo heel sterk met dvd's ;-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Nico

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 16:55:56 »
Ik heb xine-ui geprobeerd, die kan het inderdaad wel. Maar het probleem is dat die blijkbaar enkel bestanden kan laden die op je /-partitie staan, en ik rip mijn films altijd naar mijn externe USB-harde schijf. Voor Linux heb ik maar 50GB vrijgemaakt, op mijn externe schijf geraakt 500GB. En nu Gutsy ook NTFS kan benutten, werk ik nog meer met mijn externe schijf in Linux :)

Maar als het met Totem niet gaat, opteer ik liever voor VLC media player. Die kan ook alles afspelen, maar heeft blijkbaar hetzelfde probleem: enkel bestanden op je /-partitie...

Iemand een ander programma dat dit probleem niet heeft?
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 17:07:58 »
Beste Reekje, met "Open directory" ben ik hier nu toch een door dvdauthor gecreƫerde DVD structuur in ~/tmp/dvd aan het testen met VLC. Het kan dus wel.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/24, 17:16:01 »
Citaat van: Snobke
Ik heb xine-ui geprobeerd, die kan het inderdaad wel. Maar het probleem is dat die blijkbaar enkel bestanden kan laden die op je /-partitie staan, en ik rip mijn films altijd naar mijn externe USB-harde schijf. Voor Linux heb ik maar 50GB vrijgemaakt, op mijn externe schijf geraakt 500GB. En nu Gutsy ook NTFS kan benutten, werk ik nog meer met mijn externe schijf in Linux :)

Maar als het met Totem niet gaat, opteer ik liever voor VLC media player. Die kan ook alles afspelen, maar heeft blijkbaar hetzelfde probleem: enkel bestanden op je /-partitie...

Iemand een ander programma dat dit probleem niet heeft?
Waarom gebruikt U niet SMPlayer die speelt al mijn dvd inclusief ondertiteling U moet wel de juiste ondertiteling aanvinken in Uw geval NL neem ik aan.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Nico

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/24, 17:27:04 »
Ik zal het morgen eens proberen. Nu heb ik de film naar mijn Ubuntu-partitie gekopieerd, dus die ga ik ff uitkijken :)

Bedankt!