Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klipper crasht, kicker herstart de hele tijd, inladen is traa-aag, ...  (gelezen 726 keer)

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Ja, met mijn problemen: klipper crasht iedere keer als ik mijn pc opstart (1 pc), kicker (taakbalk) herstart de hele tijd om onzinnige redenen (2 pc's) en na het inloggen start hij veel trager op als in feisty. het probleem met klipper had ik al in feisty en kheb toen geupgrade naar gutsy, op de andere pc heb ik gutsy gewoon geinstalleerd. Bovendien is de helft (dolphin, kdesudo) nog in het engels en ik zie nog altijd geen vorderingen. Ik kom niet wijs aan launchpad en kan dus zelf niets vertalen (kunnen ze er geen zoekfunctie op zetten.). Ik vind trouwens niets terug in logs of zo, klipper's foutmelding zegt de hele tijd "no debugging symbols found". Ik kan ze niet installeren wegens beperkte bandbreedte.

Alvast bedankt als jullie een oplossing weten;

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
Klipper crasht, kicker herstart de hele tijd, inladen is traa-aag, ...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 09:33:47 »
Niemand?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/25, 10:43:00 »
Dat de helft van je systeem nog in het Engels is komt waarschijnlijk omdat je hebt geïnstalleerd zonder internetverbinding -- alle talen passen niet op de cd. Je zal de bijkomende taalpakketten nog moeten installeren via Adept of apt-get.

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/25, 10:48:02 »
Euh... kan je'n lijstje geven van die pakketten? Ik heb zowat alles geinstalleerd waar "nl" bijstond. Een systeem heb ik geinstalleerd zonder verbinding, een heb ik geupgrade (via internet, dus). Ik denk gewoon dat die pakketten (nog) niet vertaald zijn. Het is tenslotte KDE hé. "Users should be able to use software in their own language -- unless they aren't using our favorite Desktop Environment". Dat gevoel krijg ik....

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline woteb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/25, 10:59:29 »
apt-get install language-pack-kde-nl-base language-pack-nl language-pack-nl-base openoffice.org-l10n-nl thunderbird-locale-nl mozilla-firefox-locale-nl-nl

Ik heb hier alles in het Nederlands.

En wil je alles in het Nederlands hebben (dus ook de niet-KDE programma's zoals Abiword en Gnumeric, als je die onder KDE laat draaien), dan kun je het volgende installeren:

#Taalondersteuning NL (Voor België be gebruiken)
apt-get install language-pack-gnome-nl language-pack-gnome-nl-base mozilla-firefox-locale-nl-nl openoffice.org-help-en-gb openoffice.org-help-nl openoffice.org-l10n-en-us  openoffice.org-l10n-nl

# Uitgebreide taalondersteuning NL (Voor België be gebruiken)
apt-get install gnome-utils language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-kde-en language-pack-kde-en-base mozilla-firefox-locale-en-gb language-pack-kde-nl language-pack-kde-nl-base language-pack-nl language-pack-nl-base

# Taalondersteuning vervolg
apt-get install aspell-nl gimp-help-common gimp-help-nl language-support-nl thunderbird-locale-nl wdutch language-pack-gnome-nl language-pack-gnome-nl-base
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/25, 11:39:29 »
Alle KDE pakketen had ik al.... De gnome-pakketten nog niet allemaal, maar de gnome-pakketten die ik gebruik hadden al localisatie...

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/25, 15:15:07 »
Iemand een idee voor de overige problemen?

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/28, 13:14:10 »
Nog altijd niemand?

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/28, 19:02:23 »
Citaat van: woteb
(Voor België be gebruiken)
Ik hoop dat je dat niet aan alle Belgen aanraad :) ze zullen nogal verschieten als ineens hun hele systeem in het Witrussisch is :P (be staat voor Belarusian) Vlamingen spreken/lezen gewoon Nederlands hoor; er bestaat geen aparte Belgische taal.

SeySayux: Bij mij is Dolphin en Kdesu ook in het Engels, trouwens. Maar dat zijn zowat de enige 2 programma's volgens mij.
Start Kicker eens via de terminal via gdb en wanneer het crashed: 1) kopieer/plak alles wat er in het terminalvenster te lezen staat hier op het forum, en 2) voer een gdb backtrace uit wanneer het crashed

edit: dat wordt natuurlijk geïnstalleerd zonder debugging symbols.. verdorie.. kan je het misschien apt-get sourcen en compileren met debugging symbols en installeren als een pakket? (achteraf kan je dan gewoon weer de oude kicker installeren via synaptic)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)