Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemd scherm net voor het afsluiten van de PC  (gelezen 1447 keer)

Offline slowfox

• Lid
vreemd scherm net voor het afsluiten van de PC
« Gepost op: 2007/12/23, 21:30:41 »
Net voordat ik de PC afsluit krijg ik een vreemde desktop in beeld.
1) de prullenbak wordt naar de bovenste balk verplaatst.
2) het programma Pidgin is ineens volgens het icoontje actief, heb ik tijdens laatste sessie niet gebruikt.
3) als user zie ik een voor mij vreemde naam nl Tom Rooze
4) de datum staat ineens op 24 november 2007.

Ik weet niet hoe ik hier een screenshot van kan maken, want het is net voordat de PC afsluit.

« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 10:10:34 »
Heb je je computer misschien onbeheerd achtergelaten of zo ?  Kijk anders onder Gebruikers en Groepen of er niet iemand een gebruiker heeft toegevoegd.  Of anders heeft er iemand als "Tom Rooze" je Pidgin gebruikt...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline anko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 12:44:27 »
Is Ubuntu nu toch gehackt?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/27, 13:05:20 »
Citaat van: slowfox
Net voordat ik de PC afsluit krijg ik een vreemde desktop in beeld.
1) de prullenbak wordt naar de bovenste balk verplaatst.
2) het programma Pidgin is ineens volgens het icoontje actief, heb ik tijdens laatste sessie niet gebruikt.
3) als user zie ik een voor mij vreemde naam nl Tom Rooze
4) de datum staat ineens op 24 november 2007.

Ik weet niet hoe ik hier een screenshot van kan maken, want het is net voordat de PC afsluit.
Dat vind ik heel vreemd ik heet namenlijk Tom Rooze dus dat is  MIJN NAAM !!!.
En hier heeft U mijn desktop afbeelding en ik heb inderdaad mijn prullenbak boven.
Daar snap ik dus geen bal van Ik gebruik inderdaad ook Pidgin  maar U staat niet op mijn lijstje ?.
Het enige wat ik vreemd vind ik schrijf mijn naam nooit met hoofdletters  maar met kleine letters en aan elkaar op de PC toch.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/27, 13:31:23 »
Tom,
Heb jij ooit eerder een screenshot gepost, bvb hier op dit forum ?  In dat geval zou het kunnen dat die afbeelding nog in het geheugen stak bij Slowfox...

Yep: op, jawel: 24 november :http://forum.ubuntu-nl.org/message/177721#p177721
En je ziet daar ook heel duidelijk de naam "tom rooze" verschijnen bovenaan.  Nu alleen nog weten of Slowfox daar ooit naar gekeken heeft.  Zo'n mooi landschap, dat zou hij nog moeten weten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/27, 13:36:49 »
Citaat van: Prosper
Tom,
Heb jij ooit eerder een screenshot gepost, bvb hier op dit forum ?  In dat geval zou het kunnen dat die afbeelding nog in het geheugen stak bij Slowfox...
Ja dat heb ik al gedaan bij oa toon Uw desktop etc MAAR er kan nergens Tom Rooze zo als daar geschreven staat op staan U ziet ook op mijn desktop dat tom met kleine letters geschreven is en de Familie naam Rooze staat op geen één screenshot.
Gaat U eens naar pagina twee van dit topic en kijk bij AEGIS Virus Scanner en lees dat eens van mij heeft dat er iets mee te maken ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/27, 13:43:58 »
Op dat ene screenshot staat er nu net wèl rooze bij hoor: als weergave van de applet "snel van gebruiker wisselen"

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/27, 13:49:07 »
Op dat ene screenshot staat er nu net wèl rooze bij hoor: als weergave van de applet "snel van gebruiker wisselen"
Ja dat zie ik nu ook maar het is wel klein geschreven snap er niks van en nu staat op mijn desk alleen tom.
Als we daar geen oplossing voor vinden ga ik vanavond een compleet nieuwe instal doen want dit vind ik onheimlijk.

« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/27, 13:52:51 »
Heb daar even gelezen: ik zie echt geen enkel verband hoor... Dit heeft niks met virussen te maken.  Nogmaals: we wachten gewoon af tot Slowfox ons vertelt of hij ooit dat screenshot bekeken heeft...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/27, 14:03:06 »
Heb daar even gelezen: ik zie echt geen enkel verband hoor... Dit heeft niks met virussen te maken.  Nogmaals: we wachten gewoon af tot Slowfox ons vertelt of hij ooit dat screenshot bekeken heeft...
Ja dat doen we dan maar ben allezins blij dat ik nooit online banking of zo iets doe.
Ik heb nog een idee ik heb op Getdep.net wel daar allerlaatste Pidgin gedownload op de harde schijf gezet gescant en toen geinstallert en mijn account  bij google staat wel tomrooze plus nog iets - maar aan elkaar geschreven en in kleine schrift.
Groetjes Tom.

Ik heb slowfox ook een PB geschreven dat het mijn naam is want dit moet opgelost worden krijg het er koud van.

« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/27, 14:11:33 »
Citaat van: wandarooze
Ik heb slowfox ook een PB geschreven dat het mijn naam is want dit moet opgelost worden krijg het er koud van.
Aan dat PB dacht ik ook net. Maar verder zou ik me echt niet teveel zorgen maken.  :)

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/27, 14:34:13 »
Ik heb niet alleen naar het screenshot gekeken, en hij staat ook nog eens als achtergrond, leuk voor de kerst.
ik zie nu ook dat de bovenste balk van tom zijn desktop ook op de .png file staat, die wordt normaal door mijn balk overschreven, alleen bij het afsluiten komt de balk van Tom weer tevoorschijn.
Gelukkig geen lek in ubuntu, maar een slordigheidje van mijn kant.
Bedankt voor jullie reacties.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/27, 14:44:12 »
Citaat van: slowfox
Ik heb niet alleen naar het screenshot gekeken, en hij staat ook nog eens als achtergrond, leuk voor de kerst.
ik zie nu ook dat de bovenste balk van tom zijn desktop ook op de .png file staat, die wordt normaal door mijn balk overschreven, alleen bij het afsluiten komt de balk van Tom weer tevoorschijn.
Gelukkig geen lek in ubuntu, maar een slordigheidje van mijn kant.
Bedankt voor jullie reacties.
Oke dat is dan gelukkig opgelost (ach dan denkt U af en toe eens aan mij) en hoef ik geen nieuw instal te doen.
Met vriendelijke groeten en kerst herineringen  Tom.

« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/27, 14:47:05 »
Enfin, wijle weer gerust.

Beste (rustige) feestdagen.