Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe USB-poort volledig zonder stroom zetten op Compaq Evo?  (gelezen 799 keer)

Offline Jenske

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe USB-poort volledig zonder stroom zetten op Compaq Evo?
« Gepost op: 2007/12/23, 13:50:39 »
Mannen en vrouwen,

Als ik m'n cameraatje of USB externe harde schijf unmount vanuit Ubuntu 7.10 blijft in beide gevallen nog een lichtje branden op het toestel. Als ik "sudo mount" doe, krijg ik nochtans nergens de melding dat die schijf (of camera) er aan hangt. Met "sudo lsusb" krijg ik WEL de melding dat er nog een USB-ding aan hangt.

Welk commando moet ik geven om ervoor te zorgen dat het betrokken USB-toestel echt GEEN stroom meer krijgt, zodat ik het echt veilig kan afkoppelen? (Nu trek ik na het unmounten gewoon het toestel uit de USB-poort, maar als je in Windows afkoppelt, valt echt alle stroom uit en dat zou ik in Ubuntu ook liever zo zien).
.. thuis volledig Ubuntu sinds 2006
.. xubuntu 14.04
.. HP desktop 1,5 Tbyte harde schijf 7200 rpm, 4 Mhz processor, 6 Gbyte RAM

Offline ruujan

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe USB-poort volledig zonder stroom zetten op Compaq Evo?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 11:39:47 »
Tja, ik heb geen idee. Ik zie het verschijnsel ook op een paar van mijn USB sticks. Sommigen blijven branden, anderen gaan uit. Soms blijft er op de desktop een icoon van een ongemounte dtrive staan en soms niet. Het belangrijkste is in ieder geval dat je apparaat niet meer gemount is. Dan kun je hem loskoppelen.