Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AOpen Mini PC 945 VXR [91.MPC01.6DE0]  (gelezen 948 keer)

KwastjeModus

  • Gast
AOpen Mini PC 945 VXR [91.MPC01.6DE0]
« Gepost op: 2007/12/19, 18:33:12 »
Ik wil de  AOpen Mini PC 945 VXR [91.MPC01.6DE0] gaan aanschaffen.
Meer info op: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZGptZGOa/Klein_maar_fijn_vier_minicomputers_getest/6
Heeft er iemand ervaring met deze machine?
Op een van de webshops wordt aangegeven dat microsoft het aanbevolen besturingssysteem is. Maar dat wil ik er natuurlijk niet op hebben, ik wil Ubuntu.

Kortom ook daarover de vraag of er iemand is die bovengenoemde machine heeft/kent in combinatie met Ubuntu? Wat zijn de ervaringen?

De minikast wordt geleverd zonder geheugen, zonder schijf en zonder processor. Welke spullen heeft een eventuele ervaringsdeskundige er in gestopt?

Offline Ubert

  • Lid
AOpen Mini PC 945 VXR [91.MPC01.6DE0]
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/20, 08:42:47 »
Waar ik vooral op zou letten ofdat de videokaart en de wireless kaart ondersteund worden door ubuntu. Lijkt me een goed plan als je uitgaat van de systeeneisen van vista. Dan kan je weer een poosje vooruit. Mooie computer trouwens! Heb je zelf nooit gedacht om een mac mini te nemen? In het full circle magazine staat een hele howto hoe je ubuntu op een mac mini krijgt.

KwastjeModus

  • Gast
AOpen Mini PC 945 VXR [91.MPC01.6DE0]
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/20, 19:26:20 »
Citaat van: Ubert
Waar ik vooral op zou letten ofdat de videokaart en de wireless kaart ondersteund worden door ubuntu. Lijkt me een goed plan als je uitgaat van de systeeneisen van vista. Dan kan je weer een poosje vooruit. Mooie computer trouwens! Heb je zelf nooit gedacht om een mac mini te nemen? In het full circle magazine staat een hele howto hoe je ubuntu op een mac mini krijgt.
Er zijn mensen die erg op de Mac zijn, ik heb dat niet zo.
Dank voor je reactie.