Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine themes  (gelezen 1101 keer)

wine themes
« Gepost op: 2007/12/16, 21:15:39 »
Ik wil in Wine een Theme installeren, zodat de programma's onder Wine er hopelijk normaler uitzien. Ik weet hoe het moet met Wine CFG, theme opzoeken en openen. Maar het wordt niet geïnstalleerd. Kan iemand mij iets over zeggen?
Alvast mijn dank.

Bertha

Offline siegi

• Lid
wine themes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/16, 21:49:28 »
Ik heb gewoon de xp style geïnstalleerd bij wine.
Omdat ik nog een windows installatie had staan was dat redelijk gemakkelijk.
c:\windows\recources\themes\luna\luna.msstyle

Ik denk dat je in elk geval naar een bestand .msstyle moet zoeken.

wine themes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/18, 17:33:03 »
Het probleem is niet dat ik geen theme heb, maar als ik een theme aanklik, dan wordt die niet geïnstalleerd. Hij wordt dus gewoon niet in het venster weergegeven. En dat begrijp ik dus niet.

Bertha

Offline siegi

• Lid
wine themes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/18, 19:07:55 »
Probeer eerst eens de voorgeschreven procedure als dit al werkt, kan je verder zien. ...

wine themes
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/20, 21:52:37 »
Helaas, de voorgeschreven procedure heb ik op internet gevonden en toegepast en werkt dus niet. In het kort: een them zoeken en ergens opslaan. In WineCFG bij Desktop Integratie de knop Thema installeren pakken, de map met het theme openen en op openen  klikken. Daarna gebeurt er niks meer en in het venster Thema staat nog steeds (geen Thema) en niet meer dan die.

Als ik hier iets fout doe, hoor ik dat graag!

Bertha

wine themes
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/21, 01:17:22 »
Als je een p2p programma hebt (limewire of zo) zoek gewoon eens achter .msstyles of luna.msstyles
Dan ga je met Wine cfg naar de map waar je de bestanden krijgt (meestal /home//Shared)
en selecteer de luna.msstyles daar

wine themes
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/27, 12:17:07 »
Ik ben er inmiddels uit. De extensie van mijn themes was .themes en dat moest zijn  .msstyles en nu werkt het prima. Bedankt voor de hulp!

Bertha