Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prullenbak legen  (gelezen 1818 keer)

Offline Riny Feller

• Lid
    • De wereld van Riny Feller
  • Steunpunt: Nee
Prullenbak legen
« Gepost op: 2006/06/27, 09:28:52 »
Hoe kan ik in een keer de prullenbak legen, met daarin ook de bestanden waarvoor je root-rechten moet hebben? In de vorige versie van Ubuntu stond het in de faq, nu kan ik het helaas niet meer vinden.

Alvast bedankt

Offline muksie

• Lid
Prullenbak legen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/27, 10:22:00 »
Ik doe het meestal door gewoon met de terminal naar /home//.Trash te gaan, en daar het commando sudo rm * (als er alleen maar bestanden en/of lege mappen instaan) of sudo rm -r * (als er ook mappen met inhoud instaan)

Azalin

• Gast
Prullenbak legen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/27, 12:04:51 »
Om dit te doen zonder terminal is wel mogelijk. Je hebt daar heel even de terminal voor nodig en dan doe je
gksudo nautilus
Browse dan naar de .Trash folder in je home map en smijt dan alles weg wat in die .Trash map zit.

Let wel heel erg goed op! Als je ook maar iets te veel verwijderd of verplaatst wat niet verplaatst moet worden, dan kun je je systeem behoorlijk naar de knoppen helpen. Wees dus HEEL voorzichtig met gksudo nautilus
Als gewone gebruiker kun je bijvoorbeeld niet zo maar je grub ofzo weggooien maar als root wel en dan hoef ik je denk ik niet uit te leggen dat je computer daarna niet meer wil opstarten. Dus weest gewaarschuwd! :-D

Dit geldt overigens nog veel meer voor de manier van muksie. Als je per ongeluk niet in je /home//.Trash map zit maar bijvoorbeeld gewoon in / en je doet daar sudo rm * dan heb je echt een groot probleem... Al helemaal in combinatie met -r als vlag er achter. Let dus heel goed op voor je sudo gebruikt!

Offline Dennis Kaarsemaker

• Administrator
    • dennis
    • http://www.kaarsemaker.net
Prullenbak legen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/27, 22:05:38 »
gksudo nautilus kun je ook intikken in het venster ;)

Offline merijn

• Lid
Prullenbak legen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/12, 19:02:28 »
Hoi,ik heb een probleem met mijn prullenbak,heel vreemd.
Ik weet niet waardoor dat ineens komt,maar als ik zeg empty trash normaal dan doet hij het niet.
Hij zegt dan dat ik nog 70 dingen in de prullenbak heb staan.
Als ik mijn prullenbakbrouwser open dan staat er niets in.
Ik heb ook geprobeerd even in root of ik even de verborgen bestanden kon zien,maar dan staat er ook niks in mijn prullenbak ra ra hoe kan dat?.

Groeten,

Merijn

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Prullenbak legen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/12, 19:17:54 »
Kunt ge in de map van je prullenbak kijken? En kijk eens vanuit die map of je verborgen bestanden zichtbaar maken kunt aanvinken.

Of in je terminal:
cd .Trash
daarna:
ls
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline merijn

• Lid
Prullenbak legen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/12, 19:42:27 »
bedankt,bartek uit Belgie.

Ik was te voorbarig met mijn melding denk ik.
Alles is goed gekomen,alleen er was denk ik een probleempje met de update van mijn prullenbak.
Ik heb de pc opnieuw opgestart en toen was de prullenbak wel leeg zoals het moest.

Groeten,

Merijn