Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual Machine  (gelezen 1236 keer)

Offline robdelft

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Virtual Machine
« Gepost op: 2007/12/13, 18:37:57 »
Ik heb Windows op een virtuele machine geinstalleerd via Innotek Virtual box.
Op zich werkt het prima maar ik krijg het niet schermvullend.
Is dat altijd zo of moet ik het met een ander programma doen?

Offline Ubert

• Lid
Virtual Machine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/13, 19:53:51 »
Ja, heb ik ook last van. Ik denk dat je de zwarte balken bedoelt? Wat je kan doen is de resolutie in windows veranderen. (Bij mij werkte dit maar voor een deel) Mijn pc heeft ook niet zo´n goede videokaart, dus miss. ligt het daaraan.

Offline Menno_

• Lid
Virtual Machine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 20:58:15 »
Als je alles (dus ook de additions) hebt geïnstalleerd, kan je wanneer vbox je actieve scherm is met (de rechtse!)ctrl + f je vbox scherm maximaliseren. Door weer diezelfde toetsencombi ga je weer uit maximaal scherm. :)

Verder is het raadzaam om zoveel mogelijk geheugen toe te wijzen aan vbox. Ik heb 1,25 GB toegewezen, bij 1 GB loopt het ook nog lekker. Mijn collega had de helft toegewezen en dan loopt het toch een stuk minder snel. Een andere tip is het virtueel geheugen van windows uit zetten, de snelheidstioename kan je dramatisch noemen (1,5+ maal).
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
Virtual Machine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/13, 22:15:26 »
Citaat van: Menno X11
Als je alles (dus ook de additions) hebt geïnstalleerd,
zo dus: als windows volledig is opgestart, lik bovenaan op devices -> install guest additions...laat dit even installeren en windows even opnieuw opstarten...
dan kan er in het menu linksboven (weet even niemeer hoe het heet) gekozen worden voor adjust window size en dergelijke...

en inderdaad, rechtse ctrl+f is fullscreen...

dat van dat virtueel windows geheugen ga ik eens proberen...gaat hij niet ambetant doen als er geen pagefile is gevonden?

Bandicoot

• Gast
Virtual Machine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/13, 22:24:17 »
En ... niet geheel onbelangerijk : Op de site van VB staat een hele mooie handleiding (150 paginas) met praktisch alles wat je wilt weten en de search eens gebruiken, er is op dit forum al heel veel geschreven over VB.

NB: ik ga de tip van het virtueel geheugen ook eens proberen ..

Offline robdelft

• Lid
Virtual Machine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/14, 07:00:57 »
Ik heb het schermvullend gekregen door op install guest additions te klikken en daarna de schermresolutie te veranderen. Als ik daar voor probeerde het scherm schermvullend te maken werd het scherm wel groter maar werd het zwart om windows heen.
Nu heb ik geprobeerd winspelletjes te installeren maar dit wil niet lukken want iedere keer dat ik een spel probeer te starten krijg ik een foutmelding en wordt het spel afgesloten.
Ik hoop dat iemand tips heeft.

Tissue

• Gast
Virtual Machine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/14, 08:01:06 »
Citaat
zo dus: als windows volledig is opgestart, lik bovenaan op devices -> install guest additions...laat dit even installeren en windows even opnieuw opstarten..
Ik heb inmiddels ook virtual box draaien met windows xp erop alleen wanneer ik dus het bovenstaande probeer ga ik ervan uit dat ik een scherm krijg waarin ik kan zien dat hij deze installeert echter krijg ik dit niet te zien. is dit normaal? of ben ik iets vergeten??

Offline robdelft

• Lid
Virtual Machine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/14, 08:07:57 »
Ik heb een iso bestandje moeten downloaden en branden om die install guest additions uit te voeren.
http://www.virtualbox.org/download/1.5.0_OSE/VBoxGuestAdditions_1.5.0_OSE.iso

Ik blijf hopen dat iemand kan helpen win spellen op gang te brengen :)

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
Virtual Machine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/14, 11:12:48 »
spellen kunnen NIET gespeeld worden in een virtuele omgeving...simpelweg omdat er (nog) geen 3d ondersteuning is...

gebruik daarvoor wine of cedega...

bij mij gaat hij automatisch installeren als ik erop klik...anders moet ge eens op devices -> install guest additions klikken en als er niks gebeurd, gaat ge naar deze computer of windows verkenner, en blader naar uw cdrom speler...als het goed is, lijkt het alsof er een cd insteekt, meet een setup of install bestandje...zo gaat het ook...

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
Virtual Machine
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/14, 12:06:47 »
Ik kan onder VMWare spellen spelen... Ze zijn wel traag, maar ja... (geen grafische acceleratie)
Allee, spellen.... Chess op Mac OS X en blender op Linux.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net