Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RTL Gemist werkt niet  (gelezen 23992 keer)

RTL Gemist werkt niet
« Gepost op: 2007/12/07, 17:18:55 »
Hoi,

RTL Gemist werkt niet bij mij. Ik kan geen video's afspelen.

http://www.rtl.nl/service/gemist/home/

Ik neem aan dat het voor anderen ook niet werkt maar ik zou dit graag zeker willen weten zodat ik een bug kan rapporteren en rtl kan mailen.

Offline Soul-Sing

• Lid
RTL Gemist werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 17:22:02 »
ik weet dat ik het een keer aan de praat heb gekregen, nu (door de drukte?) is er geen verbinding met rtl, en dus geen streaming.....

ubuntuer

• Gast
RTL Gemist werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/07, 17:42:10 »
Bij mij werkt het wel , met de mplayer plug-in.

Offline bwman

• Lid
RTL Gemist werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/07, 17:53:59 »
bij mij werkt het grootste gedeelte enkel de gooise vrouwen kan ik niet zien.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
RTL Gemist werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/07, 17:57:38 »
Het werkt hier ook prima, met de mediaplayerconnectivity plugin en vlc.

RTL Gemist werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/07, 18:44:11 »
Bedankt voor de feedback. Werkt het bij iemand "out-of-the-box" met ubuntu + ubuntu-restricted-extras (dus de totem plugin) ?

Re: RTL Gemist werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/07, 15:58:19 »
Het is alweer een tijdje geleden dat hier gepost is, maar er is weer een probleem met het afspelen van filmpjes op rtlgemist.nl. Het lijkt erop dat het probleem deze keer bij RTL zelf ligt. Op fok.nl las ik namelijk:

Citaat
Heb je het met alle video's of alleen met bepaalde programma's? RTL stopt sommige streams (o.a. de betaalde CSI streams, maar ook as the world turns en enkele andere buitenlandse series) achter DRM. DRM werkt niet onder Linux en die video's kan je niet bekijken zonder Windows.

Klopt dit? En is er een oplossing te vinden?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/07, 17:08:29 »
Een officiele community met tig leden zou ook serieuzer als gesprekspartner kunnen zijn om eens aan de bel te trekken bij die microsoft only rotzooi.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/07, 18:18:13 »
 =D
Ik verwees naar een andere discussie eigenlijk maar bedoel het wel serieus.
Wie belangrijk wil zijn binnen het gebeuren kan ook wat meer laten zien dan onwelgevallige forum berichten te (laten) verwijderen.
net als de anwb, consumentenbond enz enz. vanwege het grote aantal leden een serieuze gesprekspartner.
En we mogen ook wat verwachten van degenen die zich aanmelden om wat te besturen.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/07, 18:39:10 »
Voor degenen die 'boze brieven/mails' willen gaan sturen, en te maken kunnen gaan krijgen met  antwoordenden die van mening zijn dat Linux een marginale randgroep van een stelletje nerds is:

- Als we uitgaan van 8% Linuxgebruikers (wat zelfs voor MS bevestigd wordt), dan praten we in Nederland over ca. 1 miljoen gebruikers. Wellicht dat dit gegeven voor kijkcijferminnende omroepen interessant kan zijn?
-RTL weet ik niet zeker, maar NOS wel: hun servers draaien op Ubuntu Server Edition. Wel de lusten....  :evil:
(Dooitze de Jong heeft hun server een keer gepingd  ;))
-Ik heb RTL wel eens aan de praat gekregen in een lagere streamkwaliteit. Zie verder tip Femke98. Al moet ik er bij zeggen, dat ik nauwelijks tv kijk, dus ik pruts er niet zoveel mee.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/15, 01:14:57 »
Ook ik kijk niet veel, maar ik vind het wel stom dat rtl het verhindert te kijken als ik één van hun programma's eens de moeite waard vind. Daarom heb ik maar een mailtje gestuurd via http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/publieksvoorlichting/faq_new/home/ -> 'Staat uw vraag er niet bij'. Ik zal vast niet direct een bevredigend antwoord krijgen, maar nou ja, niet geschoten is altijd mis.

Ik begrijp overigens uit Daves bericht dat er een discussie is over een officiële community die dit soort berichten degelijker gaat aanpakken? Lijkt me een goed plan! Tot die tijd: stuurt allen dit soort berichten (of zelfs een letterlijke kopie van dit bericht) naar rtlgemist. En naar alle andere organisaties/bedrijven die het Linuxgebruikers moeilijk maken natuurlijk...

"Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn spijt kan ik sinds enige tijd geen programma's meer terugkijken op www.rtlgemist.nl. Net zoals 8% van de Nederlandse bevolking (meer dan 1 miljoen mensen), maak ik gebruik van het besturingssysteem Linux. Dit systeem maakt zoals u waarschijnlijk weet geen gebruik van Windows Media Player. Het programma is volgens uw systeemcheck echter wel vereist voor het bekijken van uitzendingen (andere programma's spelen filmpjes met DRM immers niet af). Het is jammer dat wij uw programma's hierdoor allemaal niet meer kunnen zien.

Namens een grote groep Linuxgebruikers vraag ik u daarom: maak uw programma's voor iedereen toegankelijk!

Ik zie uit naar uw reactie.

Hartelijke groet,
Barbara ..."

« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/15, 01:15:41 »
Kloppen de technische gegevens die ik hierin heb gezet overigens?

Offline rja

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/15, 02:13:09 »
Een site die ook niet werkt onder Ubuntu zijn de video's op www.eredivisie.nl.

Daarvoor ik gebruik ik m'n Windows computer voor, als ik Studio Sport heb gemist, zoals vanavond.

Offline barco78

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/15, 20:58:12 »
www.eredivisie.nl werkt iid alleen met wmp

uitzending gemist van rtl4 enzo werkt prima op ubuntu
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline rja

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/16, 01:40:21 »
@rja, ook niet als je de adblock uitzet? (als je die hebt in FF natuurlijk)
EN heb je wel Moonlight?

Ik zie zelf wel het filmpje van De Sint, rechts op de website maar samenvattingen kan ik niet zien.
Ik heb wel Moonlight en adblock uit.

Ik heb voor de zekerheid de laatste beta versie van moonlight geïnstalleerd.

Dat helpt niet.

Of deze versie van moonlight er blijft op staan, moet ik even aankijken, ik had een probleem dat hij systeem deet bevriezen, de reset knop was de snelste oplossing.