Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Visual Effects krijg ik niet aan de praat op Lenovo Thinkpad T61  (gelezen 805 keer)

digyourownhole

• Gast
Ik heb Ubuntu 7.10 geinstalleerd op een Lenovo Thinkpad T61 T7500.

Als ik naar System > Preferences > Appearance, Visual Effects ga en wil kiezen voor Extra, dan krijg ik de melding: "Desktop effects could not be enabled".

Op het engelstalige forum kwam ik een site tegen over Ubunut 7.10 op de T61: http://www.thinkwiki.org/wiki/Installing_Ubuntu_7.10_%28Gutsy_Gibbon%29_Release_Candidate_on_a_ThinkPad_T61#Accelerated_Video_and_Desktop_Effects

Daar staat dat Visual Effects het out-of-the box zou moeten doen. Verder stelt de site:
"to enable accelerated 3D support click System->Administration->Restricted Drivers Manager".
Maar als ik dat wil doen krijg ik de melding: "Your hardware does not need any restricted drivers." en vervolgens kan ik alleen op Ok klikken.

Als dit niet lukt, volgens de site, kun je Envy installeren. Dat heb ik gedaan. Envy heeft Nvidia driver geinstalleerd, maar nog steeds kan ik Visual Effects niet op Extra zetten. Ook niet na uitloggen of rebooten.

Iemand enig idee?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Visual Effects krijg ik niet aan de praat op Lenovo Thinkpad T61
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 16:37:31 »
Welke videokaart zit er in je laptop?

digyourownhole

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/08, 12:37:26 »
Als ik in Windows kijk bij Hardware geeft ie voor m'n video aan:

Mobile Intel (R) 965 Express Chipset Family

In ubuntu (System > Administration > Screens and Graphics) geeft aan: Intel- Experimental modesetting driver for I...

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/08, 13:08:12 »
het zou te maken kunnen hebben met deze bug:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour … bug/120834
Misschien heb je iets aan de oplossing die hier wordt gegeven:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=587045.
suc6
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

digyourownhole

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/14, 14:49:53 »
tijdje druk geweest. Pff, valt niet mee te achterhalen wat er exact in een T61 zit. (wat ben ik toch blij dat ik prive een Macbook Pro heb..)

er zit de volgende videokaart in de T61:
nVIDIA Quadro NVS 140M

hopelijk kent iemand het issue. Heb vanalles geprobeerd. krijg compiz/visual effects niet aan de praat.