Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MPEG en SAMBA  (gelezen 1128 keer)

josessex

• Gast
MPEG en SAMBA
« Gepost op: 2007/12/05, 09:05:36 »
Ik ben al enige tijd aan het worstelen om de MPG files te kunnen benaderen die mijn Hauppauge PVR 150 ooit maakte.
Ik heb ongeveer alle codecs geinstalleerd die ooit bedacht werden (en en passant ging mijn DVB-S USB doos ook plotseling beeld geven) maar ik krijg niettemin nog steeds de melding:

" can't bind info socket!!"  

en dan: no plugin found to handle this resource (smb://storage/video/close encounters.mpg)

details:

09:01:23: xine: cannot find input plugin for MRL [smb://storage/video/close encounters.mpg]
09:01:23: xine: input plugin cannot open MRL [smb://storage/video/close encounters.mpg]
09:01:23: xine: found input plugin : CIFS/SMB input plugin based on libsmbclient

na langdurig onderzoek bleek, dat DVD's (in VOB container) wel gewoon afspelen ( hoewel de melding over de info socket blijft komen)
verder onderzoek leerde dat de files die op m'n NAS doos staan en via SAMBA worden benaderd ook (met socket fout) gewoon afspelen als je ze eerst naar de lokale harde schijf kopieert....

Wie weet hier een oplossing voor?

Laus

• Gast
MPEG en SAMBA
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/05, 09:07:56 »
kun je eens proberen die smb://storage enz.  te mounten? Opnemen in je FSTAB en mounten naar iets met /storage/video ofzo.

Dan kun je gewoon met nautilus die files openen naar iedere mediaspeler. Heeft iets met een virtueel file-system te maken. Meer weet ik er ook niet van.

Offline Jovano555

• Lid
Re: MPEG en SAMBA
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/10, 22:51:30 »
Beste,

Ik ben nieuw in Ubuntu. Nu wil ik mijn DVD's afspelen met Kaffeine, een mediaplayer. En ik krijg de foutmelding: Cannot find input plugin for MRL (dvd:/). Afspelen en nog minder beluisteren lukt evenmin met de Totem mediaspeler. In het forum hier ben ik beginnen zoeken naar een oplossing. Zo ben ik op jouw bericht van 5-12-07 gevallen.

Wat ik je wil vragen: heb je ooit een oplossing gevonden voor het probleem dat je toen gesignaleerd hebt? Zo ja, welke oplossing? Want ik vind op het forum niet onmiddellijk andere topics die mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt bij voorbaat.

Vriendelijke groeten

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/10, 23:12:52 »
Verwacht geen antwoord van iemand die 8 december 2007 voor het laatst is ingelogd, Jovano. ^-^  Je kunt beter een nieuw topic aanmaken met jouw vraag.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/11, 21:27:54 »
Heb je al VLC mediaspeler geprobeerd ?
Bij mij speelt die alles vlekkeloos af.

Offline Jovano555

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/24, 21:16:18 »
Bedankt voor de tip, Janneman, maar het helpt ook deze keer niet. Dan moet ik verder zoeken. Op hoop van zegen. Tot later misschien :-)

Groeten,

Jovano

« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/24, 21:55:51 »
Misschien een overbodige vraag , maar heb je alle extra stappen voor multimedia ondersteuning gedaan ?
Hier
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
is een site waar alles haarfijn uitgelegd wordt.

succes

Offline Jovano555

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/25, 00:48:24 »
Bedankt voor je snel antwoord.

Het grootste gedeelte had ik ervan gedaan. Maar het resultaat bleeft nog even negatief nadat ik de procedure vervolledigd heb.

Dus nog niet opgelost.

Groeten,

Jovano