Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pardon? Hoezo, Ubuntero van de maand?  (gelezen 180335 keer)

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Pardon? Hoezo, Ubuntero van de maand?
« Reactie #475 Gepost op: 2010/07/15, 15:17:56 »
"Ubuntero" is in dit geval een synoniem voor "Ubuntu-gebruiker". Alle suggesties voor een betere naam zijn welkom.
Voorstelrondje 2.0 ;)
Of Ubuntu-nl forumbezoeker van de maand.

Bij "... van de maand" denk ik aan iemand die iets extra's/speciaals heeft gedaan, net als medewerker van de maand.
Nu valt er natuurlijk altijd wel iets over iemand te verzinnen wat hij/zij extra heeft gedaan ;). Ik kies lid X, want die vertelt altijd zulke leuke moppen vind ik al voldoende hoor.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #476 Gepost op: 2010/07/16, 14:06:31 »
Dat eerste was inderdaad de insteek ja

« Reactie #477 Gepost op: 2010/07/16, 21:29:12 »
Ik vind de naam toch goed hoor... Niets mis mee, en roept bij mij echt geen andere gevoelens op  :D. Maar natuurlijk ieder zijn smaak  :).

Ubuntu-nl forumbezoeker van de maand vind ik helemaal niets, het heeft niets speciaal en gezellig... Het is en blijft toch offtopic, en dat moet niet te stijf zijn, toch?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #478 Gepost op: 2010/07/16, 21:34:59 »
Gebruiker van de maand ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #479 Gepost op: 2010/07/16, 21:39:38 »
Neeen, te stijf  :), precies een drugsverslaafdeviering?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #480 Gepost op: 2010/07/16, 21:59:01 »
Ik vind de naam "Ubuntero" perfect. Doet wat Latijns-Amerikaans aan en is speels. Variante op iets zoals "cavallero": kundig in Ubuntu in plaats van op het paard.

« Reactie #481 Gepost op: 2010/07/17, 11:32:02 »
+1

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #482 Gepost op: 2010/07/17, 16:42:18 »
Ik vind de naam "Ubuntero" perfect. Doet wat Latijns-Amerikaans aan en is speels. Variante op iets zoals "cavallero": kundig in Ubuntu in plaats van op het paard.
+1

Offline Double12

• Lid
« Reactie #483 Gepost op: 2010/08/02, 23:02:09 »
Het is gelukt :)
http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2010/08/02/ubuntero-van-de-maand-augustus-sup/

Op basis van het stuk dat ik aangeleverd kreeg, zijn het wat minder vragen geworden, maar wel een vrolijk stukje. De volgende Ubuntero van de maand is echter weer een forumgebruiker die al een tijdje inactief is. Dat wordt nog wat... :)

« Reactie #484 Gepost op: 2010/08/02, 23:51:31 »
Kort is het woord dat van toepassing is. .. XD

Enfin, hij is nog jong, het kan nog wat worden.
Stuur je wel zo snel mogelijk een mailtje naar norbertboon ?  Laatste keer actief is een kleine maand geleden... Dat moet nog wel kunnen... Ben eigenlijk wel benieuwd naar het waarom van die keuze... :evil:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #485 Gepost op: 2010/08/03, 06:32:09 »
... Ben eigenlijk wel benieuwd naar het waarom van die keuze... :evil:

Gaan we weer.....werd er niemand gekozen van de vaste kliek?? Dit bedoel ik dus, je moet bij de vaste kliek horen of anders.... Ben blij om te zien dat sup iemand gekozen heeft die niet tot de standaard clubje hoort die meent dat deze forum van hun is.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #486 Gepost op: 2010/08/03, 11:30:59 »
Inderdaad een wat kort verhaal Prosper, maar ja niet iedereen is lang van stof. ;) En de keuze voor norbertboon, lijkt mij duidelijk, games onder Ubuntu (Linux). En Nomko, waarom zo verbitterd ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #487 Gepost op: 2010/08/03, 12:56:20 »
Citaat
Gaan we weer.....werd er niemand gekozen van de vaste kliek?? Dit bedoel ik dus, je moet bij de vaste kliek horen of anders....
Ik ken heel SUP niet, hoort die bij de vaste kliek? Wie zijn eigenlijk de vaste kliek? Als ik SUP al niet ken, waar hoor ik dan bij?

Nee hoor, geen vaste kliek. Ik snap niet helemaal waarom dat gedacht wordt.

Ik snap Nomko wel. Maar het probleem is dat er maar 12 op één jaar Ubuntero kunnen zijn. Dat heeft zeker zijn charmes, maar ik denk dat er een heleboel méér mensen zijn die dit willen zijn. Geen kritiek op het systeem, ik zou er alleen niet tegen kunnen als iemand meermaals Ubuntero wordt. We zijn met 20.000 op dit forum, sommige meer en andere minder actief. Geduld is een schone deugd  :).

Ik persoonlijk vind het aantal post min of meer een goede maatstaf. Maar deze moet absoluut niet strikt genomen worden. Een uitval zoals deze is een gok (die nu een beetje mislukt is?) die enorm interessant kan zijn... Dit verhaal is inderdaad kort, maar toch wel interessant. Veel van SUP zijn we niet teweten gokomen maar iedere zen privacy eh  :)

Offline Double12

• Lid
« Reactie #488 Gepost op: 2010/08/03, 13:18:50 »
Gaan we weer.....werd er niemand gekozen van de vaste kliek?? Dit bedoel ik dus, je moet bij de vaste kliek horen of anders.... Ben blij om te zien dat sup iemand gekozen heeft die niet tot de standaard clubje hoort die meent dat deze forum van hun is.
Iedere Ubuntero van de maand kiest gewoon iemand waarvan hij graag meer te weten wil komen. Dat dat vaak een actief forumlid is, is niet zo vreemd. Deze forumleden zijn meestal zichtbaarder op het forum en laten meer van zichzelf zien, waardoor ze nieuwsgierigheid wekken over wat ze nog meer te vertellen hebben. Het uitgekozen worden als Ubuntero van de maand zou je dan ook kunnen zien als een waardering van medeforumleden voor het actief zijn en beantwoorden van vragen op het forum.

Veel op het forum actief zijn is echter helemaal geen must om Ubuntero van de maand te worden. Dit is geen "Mederwerker van de maand"-verkiezing, waarbij degene die wordt verkozen een speciale prestatie moet hebben geleverd. Iedereen die de nieuwsgierigheid van andere forumleden wekt, kan verkozen worden tot Ubuntero van de maand. Of je nou 10 of 10.000 posts hebt. Eigenlijk is dat ook het leukste, zo lees je in de Ubuntero van de maand ervaringen van zowel beginnende als ervaren Ubuntu-gebruikers. Het enige nadeel is dat je bij iemand met 10 posts  iets meer risico loopt dat deze persoon inmiddels al is gestopt met het gebruiken van Ubuntu.

« Reactie #489 Gepost op: 2010/08/03, 13:54:56 »
Als je tot Ubuntero van de maand bent gekozen dan is het interessant voordat je zelf weer iemand anders aanduid voor de volgende maand, om eerst met die persoon contact op te nemen en te vragen of hij Ubuntero van de maand wel ziet zitten. Als deze dan niet onmiddellijk reageerd of als hij niet wil dan kun je nog iemand anders vragen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #490 Gepost op: 2010/08/03, 16:43:46 »
Als je tot Ubuntero van de maand bent gekozen dan is het interessant voordat je zelf weer iemand anders aanduid voor de volgende maand, om eerst met die persoon contact op te nemen en te vragen of hij Ubuntero van de maand wel ziet zitten. Als deze dan niet onmiddellijk reageerd of als hij niet wil dan kun je nog iemand anders vragen.

+1

« Reactie #491 Gepost op: 2010/08/03, 18:52:38 »
Inderdaad een wat kort verhaal Prosper, maar ja niet iedereen is lang van stof. ;) En de keuze voor norbertboon, lijkt mij duidelijk, games onder Ubuntu (Linux). ...(knip)...

Laat nou net het "Games"-onderdeel datgene zijn waar ik héél weinig kom XD ...

Ik heb hier overigens nog wel meer (voor mij) nobele onbekenden zien langskomen. Vond het meestal wel een leuk verhaal. En zo leer ik steeds wat bij. Ik kijk nu al uit naar het stuk van volgende maand.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #492 Gepost op: 2010/08/04, 22:42:48 »
Ik koos SUP omdat mijn eerste keus niet beschikbaar is voor UvdM. En daarnaast, omdat ik benieuwd ben naar het verhaal van een (jonge) nieuwkomer.
Ik heb wel moeten zoeken hoor! Alle veelposters zijn al UvdM geweest! (op één na dan  :P ;) )
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #493 Gepost op: 2010/08/04, 23:16:41 »
LOL @ aantal posts van Reginald  XD

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #494 Gepost op: 2010/08/04, 23:19:56 »
schandalig die spammers XD

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #495 Gepost op: 2010/08/05, 00:05:06 »
Ja, ik had er ook al een screen van gemaakt. Vond het wel grappig, had het nog niet eerder gezien.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #496 Gepost op: 2010/08/05, 00:08:10 »
is toch wel vaker voorgekomen alhier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leet

;)

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #497 Gepost op: 2010/08/05, 10:26:29 »
/Offtopic; leet,

Had het toen ook op tijd in de gaten, alleen duurde de pret niet zolang;
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-clubje-apeldoorn-zwolle-deventer-en-omstreken/msg608516/#msg608516

want ik was vastbesloten alleen nog maar bericht edits te gaan doen;
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/stamkroeg/msg608049/#msg608049
 =D

/Ontopic maar weer

-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #498 Gepost op: 2010/08/05, 10:50:39 »
Het is zo lang geleden, dat ik het niet meer weet. Zalig zijn de onwetenden. :rolleyes:
Mijn zoon heeft een cavia gehad die 1337 heette. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline timosha

• Lid
« Reactie #499 Gepost op: 2010/08/05, 11:42:36 »
Het is zo lang geleden, dat ik het niet meer weet. Zalig zijn de onwetenden. :rolleyes:

/offtopic/
En zalig zijn de schelen want zij zullen de Heer twee keer zien  :evil:
/ontopic/
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.