Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multiseat PC  (gelezen 2237 keer)

Offline Tecumseh

• Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Multiseat PC
« Gepost op: 2007/12/04, 15:23:41 »
Ik zie in de linkjes naast dit forum een item wat me best interesant lijkt. Namelijk de multiseat pc:

http://prikbord.ubuntu-nl.org/deel-je-computer-de-multiseat-pc/

Nu ben ik benieuwd of ik dat ook met mijn huidige systeem zou kunnen krijgen, op die site kunnen ze je een complete set verkopen maar de pc, beeldschermen, muizen en dergelijke heb ik al.

Alleen... Hoe krijg ik dat allemaal op 1 systeem aangesloten. Dus 2 beeldschermen, 2 toetsenborden, 2 muizen en 2x geluid. En dat alles apart te gebruiken per gebruiker. Extra media zoals externe harde schijven, cd's, firewire mag allemaal gedeeld worden.

Multiseat PC
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/04, 17:07:12 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline mcgyver

• Lid
Multiseat PC
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 21:13:00 »
Aangezien Ubuntu steeds populairder wordt en het financiële voordelen heeft (buiten het feit dat het gratis is), wordt dit draadje best belangrijk. Ik denk dat het tijd wordt om de kennis over multi-seating hier te vergroten. Daarom schop ik dit draadje omhoog. Ik denk dat (onder andere) veel scholen hiermee hun voordeel kunnen doen.
Wie heeft hier de laatste tijd ervaringen mee?

Multiseat PC
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 22:18:04 »
Mijn vrouw werkt op een internationale school, mijn dochter zit op de basis school, mijn zoon zit op het multimedia college en op alle drie de scholen wordt nog steeds conservatief gewerkt, lees met Windows pc's gekoppeld aan een netwerk. En dit zal op de meeste scholen het geval zijn. Ik denk dat ze best geïnteresseerd zijn in het multi-seating concept maar voorlopig niet in Linux(Welke smaak dan ook), ondanks dat de wethouder van Amsterdam vorig jaar op de release party er geen doekjes omwond wat betreft het invoeren van open source op de Amsterdamse scholen.
De scholen komen natuurlijk aan met het verweer dat ze niet buiten bepaalde Windows georiënteerde software kunnen, zoals photoshop etc., zoals het bij mijn school zelfs een apart vak is. Om met Jiskefet te zeggen raarrrr.
Dus als iemand weet hoe dit ingeslepen Windows effect te doorbreken, hou ik me aanbevolen. Zo dat moest ik even kwijt. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Multiseat PC
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 22:25:57 »
ALs ik het goed begrepen heb, komt Multiseat naar Amsterdam op 17 mei !!!!!!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Multiseat PC
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 23:32:07 »
Nu die eigenwijze scholen nog, r0n. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Multiseat PC
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 12:33:54 »
Zo'n tien jaar geleden was ik Linux-vrijwilliger op een basisschool in Amsterdam-Noord om daar de school te helpen met  de gebruikersprofielen en andere Samba-gerelateerde serverproblemen.
Een probleem was toch vooral dat er uiterst leerzame spelletjes waren (windows gebaseerd) die er totaal niet op voorbereid waren om vanaf een server te komen. Zelfs Malmberg (educatieve uitgeverij) bleek lange tijd niet in staat om voor hun software iets te bedenken zodat niet tig scholen in de problemen zouden komen.
Het denken was gericht op stand-alone machines EN windows!

Nu help ik af toe mensen met een oude bak om er Ubuntu op te zetten. Na verloop van tijd krijg ik geheid de vraag hoe ze een of ander spelletje uit de grabbelbak van de Blokker moeten spelen met hun kinderen. Daar zit het probleem.
Ik ben wel eens een middagje wezen surfen op zoek naar kinderspelletjes onder linux. Liefst natuurlijk in het Nederlands en passend bij de peuterleeftijd. Daar werd ik niet uitbundig vrolijk van.
FullCircle magazin heeft een kinderrubriek. Maar welk forum heeft een rubriek voor de allerjongste computergebruikers??

m.v.g.

pablo k

Offline Kees3

• Lid
Multiseat PC
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/08, 13:19:28 »
Citaat van: blokkendoos
Zo'n tien jaar geleden was ik Linux-vrijwilliger op een basisschool in Amsterdam-Noord om daar de school te helpen met  de gebruikersprofielen en andere Samba-gerelateerde serverproblemen.
Een probleem was toch vooral dat er uiterst leerzame spelletjes waren (windows gebaseerd) die er totaal niet op voorbereid waren om vanaf een server te komen. Zelfs Malmberg (educatieve uitgeverij) bleek lange tijd niet in staat om voor hun software iets te bedenken zodat niet tig scholen in de problemen zouden komen.
Het denken was gericht op stand-alone machines EN windows!
Edubuntu bevat een verzameling educatieve software dacht ik, ik ken het zelf verder niet. In de afgelopen 10 jaar is Wine wel enorm veel verder gekomen, dus dat zou ook kunnen helpen.

Citaat van: blokkendoos
Nu help ik af toe mensen met een oude bak om er Ubuntu op te zetten. Na verloop van tijd krijg ik geheid de vraag hoe ze een of ander spelletje uit de grabbelbak van de Blokker moeten spelen met hun kinderen. Daar zit het probleem.
Ik ben wel eens een middagje wezen surfen op zoek naar kinderspelletjes onder linux. Liefst natuurlijk in het Nederlands en passend bij de peuterleeftijd. Daar werd ik niet uitbundig vrolijk van.
FullCircle magazin heeft een kinderrubriek. Maar welk forum heeft een rubriek voor de allerjongste computergebruikers??
m.v.g.
pablo k
Bedoel je zulk soort spelletjes? Misschien kan je hier kijken of vragen.

Multiseat PC
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/08, 13:52:17 »
Ha Ha Ha. Ziende Blind!
Dank voor je reaktie. Nog nooit gezien dat er een rubriek games op het NL forum staat.
Als het Engels is is het vast veel beter dan het sullige 'spelletjes'
En ja, die KTuberling is wel zo'n beetje wat ik bedoel.

Maar bedankt, ik zal eens gaan kijken en wellicht vragen.

pablo k

Offline mcgyver

• Lid
Multiseat PC
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/08, 20:00:18 »
Citaat van: r0n.
ALs ik het goed begrepen heb, komt Multiseat naar Amsterdam op 17 mei !!!!!!
Ja, maar ik zou het leuk vinden als de kennis ook HIER  (nee, ik schreeuw niet ;) ) op dit forum komt.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Multiseat PC
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/08, 20:49:22 »
Stuur hem een email met de vraag om uitleg en zet die op het forum ...........
Hij is vast wel te vinden voor meer openheid, zodat hij meer klanten krijgt :)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline mcgyver

• Lid
Multiseat PC
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/08, 23:58:51 »
Ok, ik spreek hem trouwens zaterdag.