Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ndiswrapper: "invalid driver!"  (gelezen 2954 keer)

Xano

• Gast
ndiswrapper: "invalid driver!"
« Gepost op: 2006/06/23, 22:04:11 »
Ik heb afgelopen week Ubuntu ge

budster

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/23, 22:59:52 »
Heb je al geprobeert de driver opnieuw te downloaden?

Xano

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/23, 23:18:58 »
Ik wilde het nog even gaan doen, maar het leek me zeer onwaarschijnlijk. De driver zat in een exe file die ik onder Windows ge

budster

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/23, 23:21:41 »
Er is *iets* anders gegaan tussen de 1ste en 2de installatie. stuk voor stuk alle mogelijkheden uitsluiten lijkt mij de beste manier om dit probleem aan te pakken.  Hoe onwaarschijnlijk het ook is.

Xano

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/23, 23:23:54 »
Je hebt ook wel gelijk hoor ;-)

Ik had er halfhalf aan gedacht, maar ik was er nog niet aan toegekomen en ik moet zeggen dat ik het weer vergeten was toen ik dit topic maakte :P

Azalin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/24, 15:54:23 »
Heb je naast de inf file ook de driver zelf wel meegekopieerd? Beetje voor de hand liggend maar toch :)

Xano

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/24, 18:03:11 »
Volgens mij

kael

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/24, 19:48:21 »
Nee, bij windows drivers heb je meestal ook het bijbehorende .sys bestand nodig. en in sommige gevallen nog een aantal bestanden.
Toen ik met ndiswrapper bezig was deed de driver het eerst ook niet, toen herhaalde ik de procedure met de .inf file in een map met alle bestanden die op de driver cd stonden er ook bij, en toen werkte hij wel.

Je kan het beste de .exe onder windows extracten, en gewoon alle bestanden  in het driver mapje (waar ook de .inf staat) mee kopieren naar je usb stick.

Azalin

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/24, 23:38:23 »
Nee, de inf file alleen is niet genoeg. Je moet er inderdaad ook de .sys file (of welke file er in de inf verwezen wordt) bij zetten anders dan valt er weinig te installeren. In de inf file kun je zien naar welke bestanden er verwezen wordt... je zou dan bijvoorbeeld in je system32 map in windows die sys driver kunnen opzoeken en kopieren maar je zou ook vanuit de cd-rom de bijbehorende driver kunnen kopieren. Vaak werkt de xp versie slechter dan de 98 versie (in mijn geval in elk geval) maar dat is even experimenteren.

Xano

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/25, 11:12:28 »
Het lukt! Ik had geprobeerd de .sys file te installeren met ndiswrapper, maar daar gaf hij ook "invalid driver!" aan. Ik heb hem toen weer gede

Azalin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/25, 14:16:32 »
Citaat van: Azalin
... ook de .sys file [..] bij zetten anders dan valt er weinig te installeren...
Had ik toch echt gezegd :) maar het is niet erg, zo leer je het zelf uitvinden en beter : het werkt. Wiens advies of iets dergelijks je ook opgevolgd hebt, maakt niet uit... zolang het maar is opgelost :) Happy surfin'

Xano

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/25, 18:48:23 »
Ik dacht dat je bedoelde dat ik ook de .sys moest installeren :P Vond het al zo raar, want dat had ik die keer ervoor volgens mij niet gedaan ;)

Azalin

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/26, 08:53:56 »
:-)