Goeiemorgen,
ik ben Els. Op de laptop was er een fout bij het afsluiten. Ik heb in 't weekend de laptop terug geïnstalleerd met de cd van Gutsy Gibbon. Ik werk met Ubuntu.
Nu komt er een foutmelding en ik weet niet hoe ik ze opgelost moet krijgen. Op internet was er niet veel over te vinden.
Deze foutmelding krijg ik.
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
In de terminal heb ik dan die configure gezet en dan kreeg ik dit te zien:
werner@wernerlaptop:~$ dpkg --configure -a
dpkg: deze bewerking kan alleen uitgevoerd worden door de beheerder
werner@wernerlaptop:~$
Weet iemand wat dat allemaal wil zeggen? Ik kan geen programma 's aanduiden om te installeren in Toepassingen- installeren/verwijderen. Bij Synaptic krijg ik dezelfde fout te zien.
Ik hop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Door de installatie en omdat ik die een paar keer moest doen omdat de cd een paar keer bleef hangen (heb geprobeerd met de desktop cd van Gutsy gibbon en met de alternate cd van gitsy gibbon) heb ik nu als ik de laptop start, een opstartmenu zoals wanneer je er ook windows op hebt staan en dan moet kiezen wat je wil opstarten. Nu staan daar verschillende versies om aan te duiden, alleen de bovenste werkt. Is er iemand die weet hoe ik die andere versies kan verwijderen?
Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Els