Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Account in Kubuntu onbruikbaar na... (zie omschrijving)  (gelezen 691 keer)

johan_dulac

  • Gast
Account in Kubuntu onbruikbaar na... (zie omschrijving)
« Gepost op: 2007/11/30, 16:30:45 »
Als ik in Kubuntu een bestand met een bepaald programma wil openen kan ik, na klikken op rechtermuisknop, kiezen uit een aantal mogelijkheden.
Vorbeeld: wil ik een mp3-bestand in VLC openen, dan kies ik VLC en het bestand wordt geopend. Hier geen probleem.
Onderaan in het menu wordt de mogelijkheid gegeven om dit programma standaard te gebruiken voor dit soort (in het voorbeeld mp3) bestanden. Stel ik dit in dan dan wordt iedere keer dat ik een bestand uit mijn home-directory (doc, jpeg enz) wil openen automatisch het programma VLC gestart. Het is dan onmogelijk geworden om wat voor document dan ook in mijn home-map te benaderen.

Dit zou ook betekenen dat, wanneer ik voor doc-bestanden Writer als standaardprogramma instel, altijd Writer geopend wordt, ook als ik een jpeg-document wil openen.

Tegen exact hetzelfde probleem ben ik aangelopen bij Suse 10.2. Op het engelstalige Suse-forum heeft niemand mij kunnen verklaren hoe dit mogelijk was en hoe de fout ongedaan gemaakt kon worden.

Het probleem is zo vreemd dat ik moeite heb het duidelijk te omschrijven, ik hoop dat dit toch een beetje gelukt is.

De fout trad op bij verschillende pc's.

De pc waarop het nu gebeurt:
Shuttle SN41G2, Athlon XP 2400, 1 GB intern geheugen, Kubuntu 7.10

Mijn vraag:
1. Doe ik iets principieels verkeerd?
2. Is dit een grote fout in de KDE desktop? Ik heb er nergens iets over kunnen vinden. Toch is het vreemd dat bij mij op 2 verschillende pc's met 2 verschillende distro's de zelfde fout optreedt.

Groeten
Johan

Account in Kubuntu onbruikbaar na... (zie omschrijving)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/30, 16:43:59 »
klinkt hééél raar. Heb dat nooit gehad. Heb je al eens gekeken bij je mime-types?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net