Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gdesklets en tranparantie  (gelezen 684 keer)

Offline friarTuxs

• Lid
gdesklets en tranparantie
« Gepost op: 2007/11/28, 22:38:00 »
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag gdesklets geinstalleerd en wilde de starterbar gebruiken. Deze doet het prima, maar de achtergrond is zwart......Liever heb ik een transparante achtergrond. Ik heb al van alles geprobeerd: een transparante *.png op de achtergrond zetten, in het bestand starterbar de ahctergrond uitgezet (sudo gedit /usr/share/gdesklets/Displays/starterbar-desklet/starterbar.display).....Alles zonder resultaat.....:(

Ik heb een laptop met Ubuntu 7.10 met een i915 (intel) chipset. Draai Compiz zonder klachten.
Alleen dit krijg ik niet voor elkaar.......
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 22:50:45 »
hej,

ik weet niet juist hoe het komt dat de achtergrond zwart ziet maar je kan wel de achtergrond veranderen door rechtermuisknop en dan kiezen..... echter raad ik gdesklets starbar af. waarom? 1 je kan hem verplaatsen en omdat je hem veel gebruikt is dit niet zo logisch en handig + je kan door een icoontje te klikken en dan perongeluk, nadat je klikte, je icootnjes constant ven plaats verwisselen. en als laatste tegenvaller heb ik het volgende. Druk je ALT-F4 en je staat op je bar sluit die hem af en kan je hem helemaal opnieuw instellen, dus misschien is deze desklet niet zo handig.

Ik gebruik sinds kort avant window navigator, en deze is super, echt perfect alleen een andere denkwijze. Je kan een aanatal icoontjes toevoegen en zijn deze niet opgestart staat er een pijltje onder start je ze op dan verdwijnd het pijltje en kan je ze gewoon gebruiken  als link naar dat venster (springt dus naar een ander bureaublad als je er op klikt) Dingen die er niet op staan als link worden natuurlijk vanaf dat ze opgestart zijn ook tijdelijk toegevoegd..... aangezien je compiz hebt is dit helemaal ideaal want die heb je wel nodig om het te runnen......

denk er maar eens over na

gegroet Ivan

Offline friarTuxs

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/29, 09:36:29 »
Ik denk dat ik idd avant window navigator ga proberen... Ik ben niet erg onder de indruk van Gdesklets...
Het ziet er leuk uit, maar het is idd een beetje......instabiel...
Bedankt voor je advies
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"