Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WinTV-PVR USB2 op Gutsy  (gelezen 472 keer)

loki

• Gast
WinTV-PVR USB2 op Gutsy
« Gepost op: 2007/11/28, 20:00:29 »
Een tijdje geleden heb ik al eens gezocht hoe ik dit zou kunnen klaarspelen.
Wat me toen opviel was dat het installeren heel complex was en er verschillende mogelijkheden waren, ben er dan ook niet uitgeraakt.
Het zou het beste moeten werken onder MythTV maar ik zou bepaalde drivers moeten installeren en god weet wat nog allemaal. Heb toen ook bepaalde stap-voor-stap uitleg gevolg maar dit bracht me niet echt dichter dan alleen een hoop nutteloze progamma's op mijn pc.
Weet er iemand een link waar ze je tonen hoe dat ding op ubuntu aan de praat te krijgen of iemand die het ziet zitten dit aan een leek uit te leggen.

Hints zijn natuurlijk ook altijd welkom, ik weet nu eigenlijk niet goed hoe te beginnen.

Groetjes

loki

• Gast
WinTV-PVR USB2 op Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/29, 13:28:52 »
Nu ik vraag me eigelijk af of ik die tv kaart ├╝berhaupt onder ubuntu  kan gebruiken, de dingen die ik gevonden had waren eigenlijk voor oudere tv-kaarten. Die verdomde tv-kaart is eigenlijk de enige reden waarom ik windows nog gebruik(had nochtans gevraag in de winkel of het compatibel was met linux, maar blijkbaar hebben ze mij blazen wijsgemaakt) .

Ik zou het natuurlijk ook via virtualbox kunnen doen (daar kan ik nog mee leven, aangezien windows dan psychologisch gezien onder linux staat), maar weet eigenlijk  niet hoe ik in virtualbox fullscreen moet gaan (wat voor tv toch wel een must is), bij deze optie vergroot mijn scherm wel, maar niet mijn beeld en alles gaat toch maar heel traag (is daarvoor eigenlijk nog een andere oplossing voor dan extra RAM-latjes?).

Ik heb hier op het forum een tuterol gevonden voor Mythtv, maar die is blijkbaar nog niet afgewerkt. Bij Mythtv geraak ik nog niet deftig voorbij de installatie. Dus ik zit vast.

Alsjeblief verlos mij van windows...want die geeft bij mij altijd de neiging tot huiselijk pc-geweld en dusdanig onnodige kosten met zich meebrengt.

groetjes,