Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub naam veranderen van systeem  (gelezen 641 keer)

pieter27

• Gast
Grub naam veranderen van systeem
« Gepost op: 2007/11/28, 15:25:23 »
ik heb een dual boot vista ubuntu, met in grub de keuze tussen ubuntu, ubuntu (rec mode) en memtest, en daarnaast twee maal Windows Vista/longhorn Loader. Eentje is het besturingssysteem, het andere zijn de installatiegegevens;

Kan ik in gksudo gedit /boot/grub/menu.lst gewoon de naam veranderen van een besturingsysteem? Ik bedoel dan concreet naast title. Bij mij staat er nu (Windows Vista/Lonhorn Loader. Mag ik daar simpelweg 'Windows Vista' (of pakweg 'prullensysteem') van maken?

Zodat ik bij het opstarten me niet zou kunnen vergissen.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 15:32:08 »
Ja, dat kan ;)

*edit: je kan natuurlijk helemaal op veilig spelen door eerst een copie te maken van je originele menu.lst ;)*

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 16:55:46 »
Ik heb bij een vriend die wat problemen had met zijn grub, hem een nieuwe menu.lst gegeven en sinds dien boot hij in "Micro$hit Winblow$ eXtra Pricy Homer Simpson Edition Shit Pack 2" (zelf bedacht :) )
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net