Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met dit type laptop ?  (gelezen 1330 keer)

Offline Peter Odijk

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wie heeft er ervaring met dit type laptop ?
« Gepost op: 2007/11/28, 10:21:54 »
Hallo,

Wie heeft er ervaring met ubuntu op dit type latop ( Fujitsu siemens E8110 lifebook ).

Of ervaring met Fujitsu siemens lifebooks in het algemeen ?

Ik ben op zoek naar een laptop om mijn desktop te vervangen en deze kwam na speuren op internet op mijn weg.

Het lijk mij een prima laptop, maar ik heb mijn twijfels bij de videokaart ( intell graphics media accelerator 950 ) en de wirelesskaart ( intell PRO/Wireless 3945 ABG Tri-mode 802.11a/b/g )

Wie kan mij adviseren ?

Alvast bedankt voor de moeite,

Peter

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 10:37:44 »
Intel grafische kaarten doen het perfect onder Ubuntu. Ik heb zelf een laptop met een Intel grafische chipset (ik dacht ook de 950) en een Intel PRO/Wireless 2200bg en deze doen het beiden perfect out-of-the-box! Ik heb geen ervaring met de wirelesskaart die jij opnoemt, maar over het algemeen werken spullen van intel zonder problemen!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 11:28:54 »
die 3945 kaart zou meteen moeten werken onder ubuntu...

Offline Peter Odijk

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 12:05:32 »
Nunslaughter en DarkStar,

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik denk dat ik toch deze laptop zou willen hebben, maar ga het toch maar eerst proberen met de live-cd. Werkt wireless ook met de livecd ?

En darkstar,  Compiz-Fusion, heb je dit ook goed aan de praat gekregen met de intel grafische kaart ?

Greetz,

Peter

PS ik zie dat deze post gemoved is naar hardware en drivers. Ik was van mening dat ik terecht in Installatie en beginners had gepost, maar Hardware lijkt me inderdaad meer op zijn plaats achteraf.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/28, 13:17:53 »
Ik heb ook een Laptop met intel gma950 grafische kaart en intel pro wireless3945, en die doen het allebei out of the box, ook vanaf de live cd, ook compiz fusion loopt meteen standaard op de live cd, en om een beetje te spelen kun je zelfs in een live cd sessie de compizconfig-settings-manager installeren en de verschillende effecten uitproberen. Hiervoor moet je natuurlijk wel genoeg RAM hebben. in mijn  laptop zit 1gig, en dat is hiervoor genoeg. (kun je in de winkel de mensen eens een echt mooi OS  laten zien ;) )
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/28, 14:57:58 »
Ik heb de 945 en de 3954. Doen het uistekend.

Offline Peter Odijk

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/29, 09:08:55 »
Beste mensen,

Ik heb het inmiddels uitgeprobeerd met de live-cd op de lifebook.
Netwerk en wireless deden het vanaf de live-cd. Geluid helaas niet en het viel mij op dat er een "experimental" display driver werd geinstalleerd. Ik had helaas niet veel tijd om te experimenteren, zodat ik niet zoveel info heb.

Het lijkt me dat ik dit met een echte install wel kan oplossen.

Greetz,

Peter

Offline Ed

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/29, 10:22:21 »
Deze omschrijving past heel erg bij de Dell 6400N, dat is de Linux uitvoering met Ubuntu 7.01 dus een goede combinatie denk ik, intell graphics media accelerator 950  en de wirelesskaart  intell PRO/Wireless 3945 ABG Tri-mode 802.11a/b/g.

groet Ed

Offline Peter Odijk

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/29, 11:31:41 »
Beste edpc,

Heb jij ook een Realtek ALC262 chipset voor je geluid ?

Ik heb even gekeken op diverse forums en maak mij toch wel enige zorgen.

Als je een oplossing hebt............

Greetz,

Peter

Offline Ed

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/02, 18:24:10 »
Hallo Peter,

Helaas ben ik niet in bezit van dit notebook dus heb geen idee wat voor chipset hier in zit maar hier in Frankrijk wordt dit notebook standaard geleverd met Ubuntu 7.01 dus neem ik aan dat het wel goed zit.

groet Ed