Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: omdraaien eth0 en eth1  (gelezen 780 keer)

Offline lucaspr

• Lid
  • Steunpunt: Nee
omdraaien eth0 en eth1
« Gepost op: 2007/11/27, 21:03:47 »
Vraag me niet waarom, maar ik zou graag eth0 (realtek adapter) en eth1 (Attansic) willen omdraaien...

Alleen ik heb al gekeken in de interfaces, daar staat alleen de loopback adapter in. De attansic krijgt ook een ip-adres van de dhcp servert hier (wel een reserved ip, maar das weer wat anders).

Het is misschien een wat simpele vraag met een wat simpel antwoord, maar google leverde niet het beoogde resultaat op.

Vandaar mijn vraag, hoe draai ik dit om? :)

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
omdraaien eth0 en eth1
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 23:09:51 »
Heb je niet rechtsboven op de werkbalk een pictogram(twee schermpjes voor elkaar) staan met als tekst bekabelde netwerkverbinding?
Links op klikken en dan de juiste kaart uitkiezen.
Of nog meer/beter te wijzigen Systeem-->Beheer-->Netwerkhulpmiddellen

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
omdraaien eth0 en eth1
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 03:42:39 »
Waarom wil je die 2 omdraaien?
Wat werkt er nu niet goed?

Weet je zeker dat je ze om wil draaien, dan moet je wat veranderen aan de udev regels in /etc/udev/rules.d/