Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution data en instellingen  (gelezen 635 keer)

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Evolution data en instellingen
« Gepost op: 2007/11/25, 16:54:42 »
Heeft iemand ervaringen bij het upgraden naar Gutsy met de instellingen van Evolution? Ik heb het aangedurfd mijn .evolution directory uit mijn Feisty to kopieren naar mij Gutsy installatie in de hoop dat evolution alle instellingen zonder meer zou overnemen. Nu heb ik alvast mijn accounts moeten herdefiniëren, ziet hij wél al mijn locale mail, maar ziet hij voor wat betreft mijn calender enkel de "persoonlijke" calender. Het is dus een half/half situatie en een voorbeeld waarom ik geen voorstander ben een aparte /home erop na te houden om de instellingen te behouden. Tenzij ik iets gemist heb, natuurlijk en ook nog andere verborgen directories had moeten meenemen.

Nu stel ik vast dat de huidige evolution een backup optie heeft. Ik denk niet dat de vorige versie dat had, dus ik denk dat dat "the way" zal zijn binnen 6 maanden.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/29, 10:52:32 »
Zeer goed dat niemand anders dit probleem had. De backup optie in de huidige evolution maakt een archief van de .evolution directory. Derhalve is dat net hetzelfde als wat ik doe met rsync. Ik zal het dus maar wijten op een incompatibiliteit tussen de verschillende evolution versies.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/01, 08:39:45 »
Ben sinds kort overgestapt van Kmail naar Evolution, mede omdat ik het niet handig vind dat KDE persoonlijke data zoals mail, adressen  opslaat in .kde.  (voor instellingen is dat prima, maar data heb ik liever in een zichtbare map bij mijn ander data.  Bij Evolution heb ik tenminste een aparte map, nog wel verborgen, maar los van de KDE-instellingen. Nu kan ik .kde makkelijker verwijderen als ik e.e.a wil herstellen door al mijn gepruts....

Ik heb (nog) geen ervaring met de back-up mogelijkheid van Evolution.

abartels

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/01, 09:26:11 »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/01, 15:16:42 »
Bedankt voor deze link. Dat wijst erop dat het toch ingewikkelder ligt dan enkel .evolution te backuppen. Ik heb er vast iets aan in de toekomst, maar nu niet omdat de andere instellingen met de herinstallatie verdwenen zijn.