Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video CD's voor de DVD speler.  (gelezen 639 keer)

Offline Tom4

• Lid
Video CD's voor de DVD speler.
« Gepost op: 2007/11/24, 23:54:31 »
Hallo , ik heb 2 vragen omtrend het maken van video cd's voor onze DVD-speler.
Ik heb het programma DeVeDe geinstalleerd en op dit moment is hij van 3 video bestanden (DIVX) een ISO aan het maken. maar...

1) Eenmaal deze ISO is gemaakt, hoe moet ik deze dan branden zodat hij afspeelt op de DVD-speler ? als CD-image ?

2)Als het branden voltooid is en ik speel dit af op de DVD-speler, Gaan de door mij toegevoegde filmpjes dan één per één na mekaar afspelen dan ?

Oja waarom ik kies voor video CD ipv DVD : men pc heeft geen DVD writer ;)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 00:43:15 »
1 rechtermuisknop klikken op de iso en dan kiezen voor "naar schijf schrijven"
2 dat hangt er vanaf hoe je het hebt ingesteld in devede

Meerdere (lange) films op 1 cd maken de kwaliteit niet beter... het is niet voor niets dat een dvd mooi beeld geeft maar wel ruim 4 GB groot is ;)

« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 05:57:24 »
Als je voor vcd kiest, maakt Devede een .bin en een .cue bestand aan. Deze kun je met K3B op een cd-tje branden door voor Cd-image te kiezen en dan als file het .cue bestand te selecteren.

Of het mogelijk is om meerdere filmpjes tegelijk op vcd te branden weet ik niet, nog nooit geprobeerd.

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10