Het is gelukt !
om die MBR op de memory stick te krijgen was nog wel even een probleem
via de Live CD had ik b.v. geen internet connectie ,de verkeerde netwerkkaart had de Live CD geselekteerd.
dat was echter snel gefixt via wired network connection. Dan kreeg ik nog een Fatal Creat/boot/boot 0820 Permission Denied Error omdat ik geen super user was via sudo su (wat niet bij het stappenplan stond !!!!) lukte het uiteindelijk toch.
Gandyman : bedankt ! echter je logica met betrekking tot repairen om hemerop te zetten vind ik enigszins
"paard achter de wagen spannen redenering" (ook van penlinux hoor). Logischer is wat mij betreft dat als na het
stappen plan het booten via de bios instelling USB HDD niet lukt dan staat de MBR er waarschijnlijk niet op en etc....
Natuurlijk doet dat er allemaal eigenlijk niet toe (die redeneerwijze bedoel ik dan) het probleem is -mede door
jullie- opgelost en daar gaat het toch om he ?
mbt tot die gecomprimeerdheid van de versie : kun je daar nog iets over toelichten ?
(zijn er grote beperkingen ?)
en ik zie ook de 2e partitie op de USB stick niet ? (die ik in stappenplan gemaakt heb)
Anyway : main Problem Solved en dat booten via de USB stick werkt (duur ca 5 minuten
maar toch veel sneller dan via CDROM (duurt wel half uur)
Thx friends !