Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avast heeft té klein font! Hoe verbeteren?  (gelezen 1402 keer)

Offline joop13

• Lid
Avast heeft té klein font! Hoe verbeteren?
« Gepost op: 2007/11/24, 01:26:57 »
Ik heb, uit consideratie met contacten van mij met Windows, avast gedownload en geinstalleerd. Hij doet het, maar als ik avastgui start kan ik de letters niet lezen en kan ik dus niets kiezen. Iemand een oplossing hiervoor waardoor ik weer leesbare letters krijg?

Op de avast site wordt gesproken over libpthread20 maar die kan ik nergens vinden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/24, 01:32:04 »
libpthread vind ik nochtans meteen in de synaptic hoor.
synaptic --> zoeken --> libpthread20 -->aanvinken-->toepassen

Herstart nu avast is.
en nu ?

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/24, 01:36:17 »
Bij mij vind ik hem niet, wel libpthread-stubs maar niet diegene die jij noemt. Moet ik nog een pakketbron selecteren naast alle pakketbronnen die ik al heb?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/24, 01:51:10 »
Welke distro gebruik je ? ik zit nog op 7.01, misschien dat het daarmee iets te maken heeft ? Zal alvast even verder kijken op google.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/24, 01:53:13 »
7.10. En ik vond ook een verwijzing naar package.ubuntu.com maar daar staat hij ook niet.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/24, 03:35:14 »
Heb je de repro van avast in je sources.list staan. Dit lijkt met de meest logische verklaring.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/24, 21:16:24 »
Citaat van: raggar
Heb je de repro van avast in je sources.list staan. Dit lijkt met de meest logische verklaring.
1. waar staat die sources.list ook al weer?
2. Wat bedoel je met repro
3. Waarom is dat de meest logische verklaring?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/25, 02:09:02 »
1. Hier vind je antwoord op de meeste vragen: http://awn.wetpaint.com/page/Ubuntu+Feisty+Repository Omdat je gutsy gebruikt bij de repositories ipv feisty gutsy zetten.

2. met repro bedoel ik, repository. De link die je in je sources.list zet (in /etc/apt/sources.list). Daarmee kan Ubuntu contact maken met een server waar andere liberys (lib's) op staan die nodig zijn voor het programma awn of avast.

3. Omdat je iets niet kunt vinden in synaptics ging ik er vanzelfsprekend vanuit dat dit stond in de repro's van avast zelf. Die lib's kun je dus alleen ophalen wanneer je de avast repro's in je sources.list hebt staan.

Btw: het gaat om de volgende regel in sources.list:
deb http://download.tuxfamily.org/syzygy42/ gutsy avant-window-navigator

Daarna de key (om zeker te weten dat ubuntu niet vanaf een verkeerde server download, veiligheid!!) downloaden en op de goede plek zetten:
wget http://download.tuxfamily.org/syzygy42/8434D43A.gpg -O- | sudo apt-key add -

Daarna de lijst met lib's en programma's updaten:
sudo apt-get update

Daarna kijken of er van een programma of lib's nieuwe versies zijn:
sudo apt-get upgrade

Dit kan allemaal ook grafisch via --> systeem --> beheer --> software bronnen  en daarna de update manager.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/25, 21:02:37 »
@raggar

Dank je wel, ik weet nu weer hoe je dat ook al weer doet!

Maar ook bij die pakketbron zit niet het gewenste bestand. Want in Synaptic is, wat dat betreft, niets verander. Nou ksn het eraan liggen dat je Avant en niet Avast doorgegeven hebt?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/25, 21:26:01 »
Citaat van: batelje
libpthread vind ik nochtans meteen in de synaptic hoor.
synaptic --> zoeken --> libpthread20 -->aanvinken-->toepassen

Herstart nu avast is.
en nu ?
ik heb deze ook niet staan, dus ik heb even gezocht in de packages: http://packages.ubuntu.com/feisty/libs/libpthread20 Hij is er alleen voor feisty en lager. Ik denk dus niet dat het hier aan ligt.
Ik raad je af de versie van de packages te downloaden en te installeren. Zeker omdat het niet standaard in gutys zit.

Misschien kun je dezelfde vraag stellen op het awn forum.

Ik kan me ook voorstellen dat het kan worden opgelost door een ander thema te installeren. Misschien dat je dit ook nog ff kan proberen

Offline joop13

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/25, 21:28:21 »
Dank je wel, ik ga wel even verder op zoek met die pakketbronnen en op het awn forum