Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op externe hard disc  (gelezen 794 keer)

Ubuntuleerling

• Gast
Ubuntu op externe hard disc
« Gepost op: 2007/11/23, 12:38:23 »
Ik heb een MacBook en wil op een externe hard disc Ubuntu installeren. Ik probeerde reeds met Parallels Desktop, maar daarin mislukt het. Ik probeerde meermaals. Een externe hard disc is nu eenmaal goedkoper dan een tweede pc, dus vandaar dit idee. Kan ik Ubuntu op die manier installeren zonder dat dit de interne hard disc (met Mac OS) beïnvloed?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 22:11:56 »
Dat kan maar is zeker af te raden voor iemand die net begint. Je zult veel instellingen en tweaks moeten doen die niet zo een, twee, drie staan beschreven. Ik raad het je dus af en probeer eerst eens te spelen met Ubuntu in dual boot. Volgens mij kan dat ook op een macbook.
Kost je maximaal 8gb van je huidige hd.

Ubuntuleerling

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 22:40:47 »
Voordien had ik een pc met Windows en ik probeerde Ubuntu erop uit. Dus met Grub. Door een kleinigheid aan te passen werd de pc onbruikbaar. Nu heb ik sinds vandaag Windows draaien in Parallels. Hopelijk kan ik dit ook doen met Ubuntu in de toekomst. Of op een externe hard disc.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 22:42:50 »
Een besturingssysteem hoort op een interne harde schijf. Op een externe schijf, via een USB-verbinding, is het vragen om moeilijkheden en rare storingen.