Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Executables  (gelezen 783 keer)

Juiceh

• Gast
Windows Executables
« Gepost op: 2007/11/22, 22:52:19 »
Ik ben nieuw met Linux, vandaag de overstap gedaan van Vista naar Ubuntu. Maar aangezien er veel programma's en games (Zonder ondersteuning voor Linux) zijn, wil ik toch een goede manier hebben om ".exe" files te openen.
Ik heb al Wine gedownload, maar deze plugin biedt lang niet ondersteuning voor alle programma's.
Weet iemand een goede plugin voor mij?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Windows Executables
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 22:58:03 »
Het makkelijkst is natuurlijk om Linux programma's te gebruiken als vervanging voor je Windows programma's.
Kan je die niet vinden, kijk dan eens in de documentatie. Daar staat een hele pagina over Wine.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows Executables
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 10:05:43 »
In plaats van wine zou je ook aan virtualisatie kunnen denken, bijvoorbeeld met VirtualBox (zit in de standaard repo's). Goed voor alle applicaties behalve spellen (deze vereisen 3D-ondersteuning).
Voor spellen kun je ook aan dual-boot denken, geeft nog altijd het beste resultaat (met wine blijft je altijd 'tweaken').
Maar kijk eerst eens of je ook zonder kunt, ga op zoek naar alternatieven zoals in - http://www.linuxalt.com/
Als je dan je keuze hebt gemaakt, zijn deze apps in 9 van de 10 gevallen te vinden in de standaard repo's van Ubuntu.

Windows Executables
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/23, 13:30:34 »
Het beste wat je kan doen is voor een vervanger zoeken voor je progs, vind of wil je die niet is meestal een virtual machine de fijnste oplossing en draait meestal stukken lekkerder dan progs via wine.
Ook zeer praktisch dat je op deze manier ook echt alle windows software inclusief alle nodige plugins etc. kan installeren en gebruiken.
Je installeerd dan windows in een virtuele harde schijf waarin je via virtualbox of vmware full screen kan booten.
Om mee te beginnen zou ik virtualbox proberen , als je ubuntu 7.04 hebt is vmware server ook makkelijk te installeren met synaptic, voor 7.10 is er nog geen deb geloof ik.

dual boot is ook een goede oplossing maar ik zelf vind het wel prettig om vanuit ubuntu te kunnen werken en windows afgeschermd is van mijn belangrijke bestanden :) , ook draaide windows bij mij vaak sneller in mijn vm dan vanaf de vaste schijf door het swap geheugen.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN