Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschillende probleempjes  (gelezen 663 keer)

Wijbuntu

  • Gast
Verschillende probleempjes
« Gepost op: 2007/11/22, 22:09:11 »
Mijn opstartscherm toonde tot voor kort steeds figuurtjes die de diverse familieleden konden aanklikken en na het password konden ze dan gaan werken, dat gebeurt nu niet meer. Geen idee waarom de figuurtjes zijn spoorloos verdwenen.

Nu past de plots het werkblad, alle gebruikers,  niet meer op het beeldscherm.  Ik heb geprobeerd in de schermresolutie hier wat aan te doen maar ook helaas 0 resultaat.

Het scherm "ververst' nu ook niet meer en als ik de computer helemaal uit wil zetten is de knop die daar voorheen voor was plots verdwenen.

Help....

Ik gebruikt Ububtu 7,.10 en Gnome, wat volgens mij de standaard instelling is voor 7.10.

Verschillende probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 22:26:13 »
Zo te lezen is er nix verdwenen maar is je schermresolutie verandert, omdat je een instelling gewijzigd hebt.

Dus moet je nu de schermresolutie weer veranderen om alles zo te maken zoals het was.

Als je niet meer kan werken in de normale situatie zul je in veilige modes aan de gang moeten vrees ik.

Daar kan je met een toverspreuk :P je xorg veranderen ...

OF ?

Met Nano je xorg bijwerken....
( Nano is een tekst bewerken )

Aan jouw de keus.

De toverspreuk =
dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgOp alles ja zeggen dus nix zelf wijzigen.

Met Nano =
sudo nano /etc/X11/xorg.conf(let op dat de x een hoofdletter is dus X )

Nu ga je kijken bij het gedeelte waar je schermresoluties staan en haal je weg wat je niet wilt , bijv. 600x800
Of nog beter en makkelijker ,
Zet voor die regel een # (hekje)

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Wijbuntu

  • Gast
Verschillende probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/26, 20:53:59 »
Hoi, bedankt voor de info inmiddels is het beeldscherm weer in orde.