Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Nero suite 6.3 onder wine? Zo ja hoe?  (gelezen 4518 keer)

KwastjeModus

• Gast
Kan Nero suite 6.3 onder wine? Zo ja hoe?
« Gepost op: 2007/11/21, 19:51:56 »
Kan ik nero suite - versie 6.3 -  laten werken onder wine en zo ja. Hoe doe ik dat?

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/21, 19:55:31 »
Hoe bedoel je ? loopt het niet goed of weet je niet hoe je een programma opent via wine ?

indien het het 2de is :
- wine installeren ofcourse
- Het .exe bestand van nero suite 6.3 open met 'Wine file browser' , de volgende keer opent hij normaal gezien meteen als je op het nero-icoontje klikt.

et voila.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/21, 20:14:53 »
Citaat van: batelje
Hoe bedoel je ? loopt het niet goed of weet je niet hoe je een programma opent via wine ?

indien het het 2de is :
- wine installeren ofcourse
- Het .exe bestand van nero suite 6.3 open met 'Wine file browser' , de volgende keer opent hij normaal gezien meteen als je op het nero-icoontje klikt.

et voila.
Ik heb de officiële installatie cd van deze nero versie. Kan ik dat exe bestand gewoon met wine opzoeken vanaf de cd, of moet ik eerst alles op de harde schijf zetten?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/21, 20:15:58 »
Installeer liever Nero voor Linux:
http://www.nero.com/eng/linux3.html

Autochtoon Linux is altijd beter dan geknoei met een Windowsversie via Wine....

« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/21, 20:20:04 »
Hier is een handleiding van Wine: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/wine/
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website https://jefdamen.wordpress.com/ubuntu/
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/21, 20:20:51 »
Citaat van: pjotr123
Installeer liever Nero voor Linux:
http://www.nero.com/eng/linux3.html

Autochtoon Linux is altijd beter dan geknoei met een Windowsversie via Wine....
Hoi Pjotr, in Linux 3 kan ik niet video-editten zoals ik dat graag wil.
Voor branden gebruik ik wel K3B. Dat vind ik prettiger dan Nero

Ik bedoel, ik heb destijds voor die nero cd eerlijk betaald. Zonde om dat weg te gooien als het niet nodig is.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/21, 20:22:39 »
Citaat van: asilnevs
Hier is een handleiding van Wine: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/wine/
Hoi Asilnevs, het punt waar ik mee zit is dat ik niet precies weet of een cd eerst op de harde schijf moet worden gezet of dat de installatie vanaf cd kan. Hoe doe ik dat precies? (Ik moet echt beter met het terminal overweg kunnen, ik weet het)
Ik heb die handleiding klaar staan, ik probeer hem te volgen, maar in het voorbeeld is het dvd shrink (die heb ik al gedownload en werkend onder wine) Maar dvd shrink staat in dit voorbeeld al op de harde schijf. Kan dit ook met een programma wat ik op een cd heb staan?

Hoe doe ik bijvoorbeeld 'cd' (in terminalvenster) naar de cd schijf waar ik nero op heb staan?

Offline amrus

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/21, 20:27:30 »
gewoon op het "exe" bestand klikken en Wine doet de rest

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/21, 20:41:27 »
Citaat van: amrus
gewoon op het "exe" bestand klikken en Wine doet de rest
Ik doe dat, alles lijkt te werken, kan het zijn dat ie blijft hangen op 'processing redistry settings'? Of heeft ie daar gewoon veel tijd voor nodig?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/21, 20:41:44 »
Kan me nietr voorstellen dat er geen Linux alternatief is voor dat videodinges wat je met Nero graag doet.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/21, 20:49:18 »
Citaat van: Dave
Kan me nietr voorstellen dat er geen Linux alternatief is voor dat videodinges wat je met Nero graag doet.
Ik ben al weken aan het emmeren. Ik kom er niet goed uit. Als Nero werkt onder wine ben ik een erg gelukkig man.

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/21, 22:11:19 »
Waarom wil je perse nero gebruiken en wat wil je ermee doen? K3B werkt goed en lijkt er erg veel op.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/21, 22:51:45 »
Citaat van: SWAT
Waarom wil je perse nero gebruiken en wat wil je ermee doen? K3B werkt goed en lijkt er erg veel op.
Ik wil in de nero suite kunnen video editten. Dat lukt me erg goed in dat programma. Ik heb het in andere programma's geprobeerd, maar in nero kan ik de weg blind vinden.

Ik weet dat K3b goed werkt, vind ik een keigoedprogramma, maar voor video edit heb ik nog niet gevonden wat op nero suite lijkt.

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/21, 23:28:21 »
Je kunt het met wine proberen, maar ik raad je toch aan om een native programma te zoeken (kijk eens in synaptic rond). Laat even weten of het met wine lukt.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/22, 09:03:59 »
Citaat van: SWAT
Je kunt het met wine proberen, maar ik raad je toch aan om een native programma te zoeken (kijk eens in synaptic rond). Laat even weten of het met wine lukt.
Echt lekker lijkt het niet te werken. Ik ben onder andere nog kwijt dat ik de keuze kan maken tussen dvd of cd. (Hij geeft automatisch aan dat het om cd's zou gaan) Voor de rest lijkt nero codecs te zoeken en vind hij ze niet op de voor hem gebruikelijke plekken, ik ben er nog niet veel verder mee.

Voor wat betreft het gebruik van native programma's qua video editten, ik ben bezig geweest  met avidemux, met lives etc. Maar op de een of andere manier kom ik niet op een programma met een makkelijke tijdlijn waar ik  intiutief in kan knippen en muziek kan toevoegen en titels kan maken etc,

« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/22, 12:01:50 »
hebt ge nog windows? installeer dan nero suite in windows...start terug op in ubuntu en start nero suite vanaf de windows partitie...misschien helpt dat...

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/22, 12:51:56 »
Citaat van: Nunslaughter
hebt ge nog windows? installeer dan nero suite in windows...start terug op in ubuntu en start nero suite vanaf de windows partitie...misschien helpt dat...
Nope, ik heb geen windows. Just a plain ordinairy Ubuntu install.

« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/22, 13:22:09 »
Citaat van: burgerleo
Ik ben al weken aan het emmeren. Ik kom er niet goed uit. Als Nero werkt onder wine ben ik een erg gelukkig man.
doe niet zo moeilijk man... op www.nero.com is gewoon een versie voor linux te verkrijgen.. gewoon .deb downloaden en dubbel klikken en op installeren drukken....

hoe moeilijk kan het zijn... waarom zou je nog wine willen gebruiken als je ook native kan draaien??

Speedboy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/22, 15:14:00 »
Citaat van: geurt
doe niet zo moeilijk man... op www.nero.com is gewoon een versie voor linux te verkrijgen.. gewoon .deb downloaden en dubbel klikken en op installeren drukken....

hoe moeilijk kan het zijn... waarom zou je nog wine willen gebruiken als je ook native kan draaien??
Omdat dat alleen het burnprogramma is en niet de suite met dat video-editprogramma wat hij nodig heeft? Zoals hij al gepost had!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/22, 16:07:19 »
een dergelijk handige videoeditor zoek ik ook nog. Heb nog genoeg op de plank liggen wat nog bewerkt moet worden.
de standaard moviemaker in windows was ook een makkelijke alleen dat formaat was weinig comptabel (uiteraard weer)

« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/25, 13:49:29 »

dat is juist maar nero linux is niet gratis je kan hem enkel op proef nemen of je kan hem kopen.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2007/11/25, 14:41:20 »
Citaat van: vinny3Ddamag

dat is juist maar nero linux is niet gratis je kan hem enkel op proef nemen of je kan hem kopen.
Als er een goed programma is waar ik voor moet betalen, dan ben ik daar niet per se op tegen hoor. Ik vind eigenlijk ook dat alles open source of free zou moeten zijn. Maar een mens moet in eerste instantie principieel zijn, en meteen daarop in tweede instantie, heel erg pragmatisch.

De Linux versie van Nero is alleen maar een burn programma. Kijk, ik vind dat K3B gewoon beter, dus er is geen enkele reden om die Nero toe te voegen. Het gaat me om de suite waarin ik op een heel overzichtelijke manier kan editten. Ik heb nog geen programma gevonden in de open source hoek waar ik dat op die manier mee kan. Misschien zijn ze er wel, maar ik ben dan nog niet achter de werking ervan. Lives is erg onoverzichtelijk en maakt ook dat ik op het moment dat ik het gebruik niet meer kan multitasken. Kino gebruik ik nu noodgedwongen, maar dat is veel grover en minder precies dan nero suite. Ik zou zelfs met première pro willen draaien, omdat ik daar beter mee uit de voeten kan, maar dat is veel duurder en uiterst onzeker of ik dat wel onder Linux kan draaien.

Mocht iemand een van die Linux edit programma's helemaal onder de knie hebben, dan hou ik me aanbevolen om een demonstratie erin te krijgen.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 2007/11/25, 15:00:45 »
Citaat van: arie
De Linux versie van Nero is alleen maar een burn programma. Kijk, ik vind dat K3B gewoon beter, dus er is geen enkele reden om die Nero toe te voegen. Het gaat me om de suite waarin ik op een heel overzichtelijke manier kan editten. Ik heb nog geen programma gevonden in de open source hoek waar ik dat op die manier mee kan. Misschien zijn ze er wel, maar ik ben dan nog niet achter de werking ervan. Lives is erg onoverzichtelijk en maakt ook dat ik op het moment dat ik het gebruik niet meer kan multitasken. Kino gebruik ik nu noodgedwongen, maar dat is veel grover en minder precies dan nero suite. Ik zou zelfs met première pro willen draaien, omdat ik daar beter mee uit de voeten kan, maar dat is veel duurder en uiterst onzeker of ik dat wel onder Linux kan draaien.

Mocht iemand een van die Linux edit programma's helemaal onder de knie hebben, dan hou ik me aanbevolen om een demonstratie erin te krijgen.
is virtualbox / win xp geen oplossing voor je? of is dat te traag met editten
Ik ben er nog niet aan toegekomen om een virtuele xp te draaien. Ik krijg daar volgende week wat onderricht in.

artvds2708

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 2007/11/25, 15:18:54 »
Waarom gebruik je niet gewoon K3B ?
Staat gewoon in Synaptic

Naar mijn idee kan het ook net ietsjes meer als Nero...maar dat durf ik niet zeker te zeggen

artvds2708

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 2007/11/25, 15:34:08 »
Excuses..had gedacht dat dat ook met K3B kon.