Ik ben al weken aan het emmeren. Ik kom er niet goed uit. Als Nero werkt onder wine ben ik een erg gelukkig man.
doe niet zo moeilijk man... op www.nero.com is gewoon een versie voor linux te verkrijgen.. gewoon .deb downloaden en dubbel klikken en op installeren drukken....
hoe moeilijk kan het zijn... waarom zou je nog wine willen gebruiken als je ook native kan draaien??
dat is juist maar nero linux is niet gratis je kan hem enkel op proef nemen of je kan hem kopen.
Als er een goed programma is waar ik voor moet betalen, dan ben ik daar niet per se op tegen hoor. Ik vind eigenlijk ook dat alles open source of free zou moeten zijn. Maar een mens moet in eerste instantie principieel zijn, en meteen daarop in tweede instantie, heel erg pragmatisch.
De Linux versie van Nero is alleen maar een burn programma. Kijk, ik vind dat K3B gewoon beter, dus er is geen enkele reden om die Nero toe te voegen. Het gaat me om de suite waarin ik op een heel overzichtelijke manier kan editten. Ik heb nog geen programma gevonden in de open source hoek waar ik dat op die manier mee kan. Misschien zijn ze er wel, maar ik ben dan nog niet achter de werking ervan. Lives is erg onoverzichtelijk en maakt ook dat ik op het moment dat ik het gebruik niet meer kan multitasken. Kino gebruik ik nu noodgedwongen, maar dat is veel grover en minder precies dan nero suite. Ik zou zelfs met première pro willen draaien, omdat ik daar beter mee uit de voeten kan, maar dat is veel duurder en uiterst onzeker of ik dat wel onder Linux kan draaien.
Mocht iemand een van die Linux edit programma's helemaal onder de knie hebben, dan hou ik me aanbevolen om een demonstratie erin te krijgen.