Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid, Slecht Geluid en Goed Geluid.. heel veel Geluid en Geen Geluid  (gelezen 558 keer)

Offline robert vroegop

• Lid
    • http://www.vroegop.eu
  • Steunpunt: Nee
Hallo,
Zoals boven staande tekst al zegt gaat deze topic over geluid en wel het geluid op mijn laptop HPnc6000.

Standaard geluid uit de laptopspeakers geven geen probleem alleen het klinkt voor geen meter.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om er gewone geluidsboxen aan te hangen dus ben ik verplicht USB boxen te gebruiken. In eerste instantie had ik Trustboxen en die heb ik middels de diverse topics zeker die van Johan en Happyhamster aan de praat gekregen en er kwam een redelijk geluid uit, maar ik wilde meer kunnen genieten en heb hierna Logitech V10 USB boxen aangeschaft. Nou jullie kunnen het al raden, mooi niks meer te horen. Het hele geluid is verdwenen. Nou dat was dan een flinke tegenvaller. Ik weer prutsen maar ja zoals je weet van prutsen komt alleen maar meer en meer ellende.
Ik heb om er zeker van te zijn of het aan Ubuntu lag of aan de boxen of een combinatie er van eerst WindowsXP geïnstalleerd en YEP wat een mooi geluid kreeg ik te horen. Ik hoedfde niets te installeren, de boxen werden meteen herkent en er werd direct een prima instelling door windows voorgesteld.
Oke, ik blij want dan had ik geen miskoop gedaan. Maar ik wil die boxen dus ook laten werken in Ubuntu 7.10.
Mijn hele harde schijf opnieuw ingedeeld en een schone installatie van Ubuntu er op zodat ik er zeker van was dat er geen rommel was achtergebleven. Maar HELAAS weer geen geluid uit mijn boxen. Weer de instructies uit de diverse topics gedaan en waarachtig er klonk geluid uit de boxen maar helaas het is niet om aan te horen, ik heb echt bijna alle mediaplayers geïnstalleerd en echt waar het klinkt vreselijk, gekraak, echo, en alsof er iemand de hele tijd op een trommel zit te tikken.
Als laatste heb ik XMMS geïnstalleerd en waarachtig, Prachtig geluid en ik dus tevreden, hoewel niet alles afspeelt in XMMS ben ik dus nu opzoek naar de oorzaak van dit euvel. Ik kom er niet achter. Alleen XMMS werkt goed en de rest doet het gewoon niet goed. IS ER IEMAND DIE MIJ HIERMEE KAN HELPEN?
Ik zou namelijk ook graag video en filmpjes willen draaien met fatsoenlijk geluid.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)