Sinds kort ben ik een gelukkige xubuntu-gebruiker, echter ben ik een probleem tegen gekomen. Ik had eerst xubuntu 7.10 draaien op een:
celeron 700 Mhz
interne graphics
10 gb en 20 gb
192 mb ram
Echter kwam er een nieuwe pctje thuis vrij, eentje met een slot voor betere videokaarten en een plekje extra voor mb ram. Kortom:
amd K6 500 Mhz
geen harde schijf
256 mb ram
32 mb videokaart van Stealth III S540
Ik de harde schijven overzetten, in de veronderstelling dat dat wel gewoon zou lukken. Echter gaat het opstarten nu niet meer goed. Ik krijg eerst dit regeltje in beeld:
starting up...
[ 0.000000] ACPI: BIOS age (1999) fails cutoff (2000), acpi=force is required to enable ACPI
daarna het schermpje met dat laadbalkje. Echter kreeg ik daarna het volgende in beeld:
Loading, please wait...
kinit: name_to_dev_t(/dev/disk/by-uuid/8205eb61-31e5-4f7f-a2f6-9a497cebe9d7) = h da5(3,5)
kinit: trying to resume from /dev/disk/by-uuid/8205eb61-31e5-4f7f-a2f6-9a497cebe9d7
kinit: No resume image, doing normal boot...
ubuntu 7.10 Naam tty1
Naam login:
En dan kan ik dus gewoon inloggen, echter krijg ik "DOS"lijkende command lines. Ik ben een ontzettende leek op dit gebied, dus ik hoop dat als er een oplossing is, deze ook stap voor stap uitgelegd kan worden. Ik heb al rondgekeken naar oplossingen, echter kom ik daar niet uit.
Als iemand mij verder kan helpen, graag

En anders wordt het alles weer terugzetten in de andere kast... :S
Kebabfish