Ditzelfde probleem had ik in dapper en in feisty! En nu dus in Gutsy...
Als ik iets van de HD (home) naar de USB-schijf (Maxtor 400Gb) kopieer gaat het naar verwachting rete-snel!
Maar terug...

Heel erg onvoorspelbaar; een map met 1,8 Mb aan documenten, doet er meerdere minuten! over om te kopieren. Terwijl een andere map met 20 Mb aan soortgelijke docs. wel in "a blink of the eye" kopieert.
Het lijkt in schokken te gaan: eerst 3 bestanden in 1 seconde, dan lijkt er minuten lang niets te gebeuren en loopt de te-verwachten-kopieer-tijd op tot rustig 2 uur. Waarna er weer een schok van meerdere bestanden in enkel seconden volgt. Waardoor de kopieertijd naar beneden schiet... Uiteindelijk doet ie er toch een stuk langer over om terug te kopieren van USB naar HD, dan van HD naar USB.

Als ik losse documenten via de terminal kopieer (wat een hel) is er natuurlijk niets aan 't handje. De USB-schijf lijkt me in orde, namelijk heen kopieren gaat goed. Het soort document lijkt me ook niet het probleem. (zelfde redenatie)
Is er iemand met dezelfde ervaring en heeft er misschien iemand nu wel een nuttig advies of tips?
Reginald