Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 36774 keer)

Quatroking

• Gast
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #75 Gepost op: 2008/01/30, 17:55:53 »
ze moeten ndiswrapper standaard in de installati zetten... tis vreselijk als ik een nieuwe installatie doe op een pc die op WiFi moet gaan, en dat ik dan eerst de hele zooi naar beneden op de LAN moet doen.

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2008/01/30, 18:28:33 »
wat ik heel graag zou willen (maar het an zijn dat het toch al kan maar ik dacht van niet)

is de standaard aplicatie voor muziek en films appart instellen. Films dna op vlx en muziek ergens anders mee.

verder mag het netwerk veel duidelijker in te stellen zijn, ik snap er nog steeds niet veel van.

en dan ook da home partitie her gebruiken zou heel handig zijn. en dat de instalatie dan ineens kijkt welke programma's op je pc stonden en vraagt of hij deze ineens ook mag instaleren. kan toch niet zo moeilijk zijn. is een root file aanmaken en downloaden bbij internet verbinding wat er in de file staat.

Quatroking

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 2008/01/30, 18:31:42 »
een optie in setup waarbij automatsich een extra partitie kan worden gemaakt, waar vervolgens Ubuntu word geinstaleerd. veel makkelijker dan zelf met qparted aan de slag enzo.

« Reactie #78 Gepost op: 2008/01/30, 18:51:35 »
Citaat van: Florian
Ik zou het bijzonder prettig vinden als er meer rekening
gehouden zou worden met Ubuntu gebruikers zonder internetaansluiting,
want ik kan heel veel dingen niet in Ubuntu puur omdat
je voor het installeren van de meeste progs internet nodig hebt.
Dat is jammer.
Momenteel kan ik namelijk niet volledig er uit halen wat erin zit,
enkel omdat ik geen internet op m'n laptopje heb.
niet alles past op een cdtje eh...anders moet ge de dvd versie afhalen en installeren, dan bij de software bronnen de dvd aanvinken...

« Reactie #79 Gepost op: 2008/01/30, 19:40:03 »
Die DVD staan dus meer programma's op?
Staan NFS en Wine erop?
En misschien ook DVD-video-codecs?
En waar kan ik die afhalen dan?
Want downloaden gaat dus niet ;) :D
Verder heeft Ubuntu alles wel..

Quatroking

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 2008/01/30, 21:11:12 »
geen codecs lijkt mij, die zijn beschermt en mogen geloof ik niet worden verspreid op cd/dvd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #81 Gepost op: 2008/01/30, 21:15:25 »
Citaat van: Quatroking
ze moeten ndiswrapper standaard in de installati zetten... tis vreselijk als ik een nieuwe installatie doe op een pc die op WiFi moet gaan, en dat ik dan eerst de hele zooi naar beneden op de LAN moet doen.
Ik heb meerdere computers zonder Wifi maar met een gewone netwerkaansluiting. Het zou dan ontzettend overbodig zijn om dat te installeren. Beter is het dan om het wel op de cd te zetten, maar niet standaard te installeren.
Dan kan je ook zonder netwerkverbinding ndiswrapper installeren.

Je moet dan alleen wel de drivers ergens vandaan halen...

« Reactie #82 Gepost op: 2008/01/30, 21:18:37 »
geen codecs lijkt mij, die zijn beschermt en mogen geloof ik niet worden verspreid op cd/dvd.
Ok, dat begrijp ik.
Maar die codecs zijn ook niet zo heel erg belangrijk voor
mij.
Het gaat me meer om die software, en hoe ik aan zo'n DVD komen
kan ;)

And now fully back on-topic:
Wat zit er eigenlijk al in de volgende versie (8.04) van Ubuntu?

Quatroking

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 2008/01/30, 21:45:13 »
Citaat van: Johanvd
Ik heb meerdere computers zonder Wifi maar met een gewone netwerkaansluiting. Het zou dan ontzettend overbodig zijn om dat te installeren. Beter is het dan om het wel op de cd te zetten, maar niet standaard te installeren.
Dan kan je ook zonder netwerkverbinding ndiswrapper installeren.

Je moet dan alleen wel de drivers ergens vandaan halen...
Ik bedoelde eigenlijk ook Installatie CD, en drivers krijg je vaak meegeleverd bij je kaart.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2008/01/30, 22:14:02 »
Een beter scanprogramma, Xsane doet het op zich wel goed maar is heel onduidelijk.
Het moet binnen een paar drukken geregeld zijn, en dan kun je het meteen opslaan of bewerken met een editor.

« Reactie #85 Gepost op: 2008/01/30, 22:22:51 »
Sorry niet mee eens, hier werkt xsane met een (relatief oude) Epson 3200 fotoscanner van een leien dakje; dwz. scanner aansluiten via usb, xsane starten en scannen maar. Kan mijns inziens weinig aan verbeterd worden...

Offline Mij

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2008/01/30, 22:37:49 »
Citaat van: paul_matthijsse
Sorry niet mee eens, hier werkt xsane met een (relatief oude) Epson 3200 fotoscanner van een leien dakje; dwz. scanner aansluiten via usb, xsane starten en scannen maar. Kan mijns inziens weinig aan verbeterd worden...
ik wil ook niet zeggen dat xsane slecht werkt, ik zeg alleen dat het wat gebruiksvriendelijker kan, ik vind die schermpjes toch niet zo handig en onlogisch, zeker voor mensen die "gewoon" even willen scannen, het moet nog makkelijker zijn dan een kopieermachine.

het kan bijvoorbeeld allemaal een schermpje met een paar knopjes zoals automatisch en aangepast. Bij automatisch scant hij gewoon en knipt automatisch het voorwerp uit.
Bij aangepast kan je zelf instellen wat je met de kleur wil doen (dingen als grijswaarden, zwart wit, dpi, grootte, kleuren(correctie) enz. wat je later niet kan bijwerken met een fotobewerkingsprogramma. Als het klaar is kan je het opslaan en met een druk op de knop bewerken als je dat wilt.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2008/01/31, 07:49:55 »
Citaat
Florian schreef:

Dat is jammer.
Ja en dan kunnen ze meteen cd's maken voor verschillende talen zijn zodat je gewoon meteen Nederlands hebt ipv Engels. Dus Ubuntu 8.04 nl ofzo

« Reactie #88 Gepost op: 2008/01/31, 18:10:46 »
Citaat van: doan
Citaat
Florian schreef:

Dat is jammer.
Ja en dan kunnen ze meteen cd's maken voor verschillende talen zijn zodat je gewoon meteen Nederlands hebt ipv Engels. Dus Ubuntu 8.04 nl ofzo
Hmmm...
Ik zie het voordeel ervan, maar dan moet
Canonical de volledige infrastructuur van
ShipIt en het volledige productieproces v.d.
ShipIt-cd's veranderen, en dat kost duizenden..
Echter, men zou dit wel kunnen doen met de ISO's
voor mensen die gewoon Ubuntu kunnen en willen
downloaden.
Op zich een goed plan, maar ik weet niet of het
gemakkelijk te realiseren is..

Quatroking

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 2008/01/31, 18:13:18 »
Citaat
Florian schreef:

Dat is jammer.
Hmmm...
downloaden.
Zelfs met de ISO's zouden ze problemen krijgen, want denk maar aan de bestandsopslag op de servers. Ongeveer 30 talen X 650MB = 19,5GB

« Reactie #90 Gepost op: 2008/01/31, 18:39:11 »
Hmmm...
downloaden.
Zelfs met de ISO's zouden ze problemen krijgen, want denk maar aan de bestandsopslag op de servers. Ongeveer 30 talen X 650MB = 19,5GB
Inderdaad.
Tevens, het kan handig zijn dat je kan installeren in elke taal die je maar wenst :)

« Reactie #91 Gepost op: 2008/01/31, 21:13:49 »
ik wil ook niet zeggen dat xsane slecht werkt, ik zeg alleen dat het wat gebruiksvriendelijker kan
Ok, ik begrijp wat je bedoelt en ben het daar ook wel mee eens. De Xsane-interface biedt inderdaad wat te veel opties die mogelijk niet door iedereen meteen begrepen worden, cq. nodig gevonden worden. Ik heb op sourceforge even gezocht naar een eenvoudiger alternatief, maar kon dat niet een-twee-drie vinden. Ik zag wel dat het prima programma VueScan inmiddels ook voor GNU/Linux beschikbaar is, maar dat is niet open/free/gratis/libre.

Groet, Paul.

« Reactie #92 Gepost op: 2008/01/31, 22:25:14 »
Wat mij betreft mag de slaapmodus o.i.d. wel verbeterd worden in 8.04. Ben ff half uurtje niet achter mijn computer, gaat het ding slapen en ik krijg het met geen mogelijkheid meer wakker!

Verder zou het paneel véééééél meer opties moeten hebben. Gewoon, zodat je hem naar eigen smaak kan aanpassen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Mij

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2008/01/31, 22:28:49 »
Citaat van: crashit
Wat mij betreft mag de slaapmodus o.i.d. wel verbeterd worden in 8.04. Ben ff half uurtje niet achter mijn computer, gaat het ding slapen en ik krijg het met geen mogelijkheid meer wakker!

Verder zou het paneel véééééél meer opties moeten hebben. Gewoon, zodat je hem naar eigen smaak kan aanpassen.
Gebruik dan een KDE distributie, Gnome wil dit niet, dit heeft geen enkele voordelen voor gebruiksgemak en efficiëntie. De keus is aan jou, Gnome zal in dit opzicht weinig gaan veranderen.

Quatroking

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 2008/02/01, 16:20:18 »
meer standaard muisaanwijzers op cd?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2008/02/01, 17:18:17 »
meer standaard muisaanwijzers op cd?
Nah lijkt me niks, misschien vier echt goede, maar de standaard-muisaanwijzer van Ubuntu vind ik voorlopig nog goed.

Quatroking

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: 2008/02/01, 18:36:54 »
Dan misschien een feature waarmee je de kleur kan veranderen. Ik zou het glass cursortje wel eens in het groen of donkergrijs willen hebben.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2008/02/02, 15:02:07 »
Dan misschien een feature waarmee je de kleur kan veranderen. Ik zou het glass cursortje wel eens in het groen of donkergrijs willen hebben.
Zoiets is voor Kubuntu wel leuk, daar licht de nadruk op dat je alles moet kunnen veranderen door een gebruikers-interface.

Eider

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: 2008/02/02, 15:09:08 »
Prullenbak die ook de Trash van de andere partities leegt. :)

Quatroking

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 2008/02/02, 16:01:07 »
dat de grub bij een dualboot niet de codenaam van vista gebruikt (longhorn) inplaats van gewoon vista.

is wel handig, voor beginners.