Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik geraak niet in grub  (gelezen 730 keer)

Jeffie

  • Gast
ik geraak niet in grub
« Gepost op: 2007/11/14, 17:54:44 »
Gisterenavond schreef iemand van het ubuntu.org forum me om iets in de terminal te typen om te kijken wat mijn probleem was, ik deed dit en toen sloeg mijn pc tilt en toen ik heropstarte geraakte ik niet meer in Grub!! (er staat "error 15")

Nu lees ik in hetzelfde onderwerp:"DON'T DO THAT COMMAND it will wipe your system."

Ik heb wel al met de windows vista cd gezien dat mijn windows er nog op zit, maar jammer genoeg kan je met de vista cd de boot niet herstellen of configureren, enkel volledig opnieuw herinstalleren...

Is er een manier dat ik in windows kan geraken om zo ubuntu terug te installeren? Ik heb de live CD maar deze werkt niet als bootcd, enkel als ik in windows deze gebruik kan ik daar een boot maken met de cd.

Ik heb wel de Ubuntu 7.04 als boot liggen maar hiermee geraak ik niet in de desktop vanwege complicatieprobleem met grafische kaart,

komt er nog eens bij dat op de pc (in windows) bestanden zitten die ik eigenlijk vanavond moet kunnen emailen naar mijn leerkracht van Cobol!!! ramp!!

NoiK

  • Gast
ik geraak niet in grub
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 18:04:32 »
het lijkt me dat je dan ff je MBR kan fixxen, aka zorgen dat je je grub niet meer gebruikt en de normale opstart procedure van windows doorgaat

hierzo wel een voorbeeld:
http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ht/repairmbr.htm

dit zou het moeten doen tenzij je de windows op een andere disk oid heb staan

je hebt dan alleen geen normale toegang tot je ubuntu versie daarvoor zou je op een bepaalde manier je grub moeten fixxen met de live-cd maar hierover ga ik maar niet te diep op in want dat is bij mij niet bekend ;)

Offline Bobbie

  • Lid
ik geraak niet in grub
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 19:19:58 »
En anders kan je hier ook nog het draadje bekijken:

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/

Sucses, gr