Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe werkt en wat is de beste (lees eenvoudigste) virtual machine?  (gelezen 3602 keer)

Offline John K

• Lid
Ik wil voor verschillende doeleinden Windows en React OS etc. in een virtuele omgeving draaien. Hoe werkt en wat is de beste (lees eenvoudigste) virtual machine?

Ik heb er werkelijk geen idee van hoe dit werkt. Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd met VMware en Qemu, maar nooit iets aan de praat gekregen!

Kan en wil iemand mij verder helpen?

Groeten John K

Offline John K

• Lid
Hoe werkt en wat is de beste (lees eenvoudigste) virtual machine?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/14, 19:42:00 »
Wat vreemd, de Virtual box die meekomt met 7.10 is OSE versie! Hoe kan ik de volle versie dan installeren?

John K

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/14, 19:46:57 »
zeker virtualbox, fantastisch! een aanrader.

Bandicoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 19:56:48 »
John K, om de volledige versie te installeren moet je ff naar de site van virtualbox zelf gaan daar staan een package voor Gutsy. Voordeel van deze versie is dat ie USB ondersteuning heeft dat heeft de ose versie niet.

Wokm4n

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/14, 22:49:24 »
Ah dat is dus waarom usb niet werkte bij mij, bedankt :)

Voor de rest vind ik Virtualbox prima werken, stabiel en de seamless mode is ook erg nice.

Offline John K

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/15, 16:35:20 »
Citaat van: Bandicoot
John K, om de volledige versie te installeren moet je ff naar de site van virtualbox zelf gaan daar staan een package voor Gutsy. Voordeel van deze versie is dat ie USB ondersteuning heeft dat heeft de ose versie niet.
Ik krijg na installatie de volgende melding van Virtual Box;

The VirtualBox kernel driver is not accessible to the current user. Make sure that the user has write permissions for /dev/vboxdrv by adding them to the vboxusers groups. You will need to logout for the change to take effect..
VBox status code: -1909 (VERR_VM_DRIVER_NOT_ACCESSIBLE).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

John K

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/15, 17:27:13 »
Voeg je eigen gebruiker eens toe aan de groep vboxusers.
Via Systeem - Beheer - Gebruikers en groepen.
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline John K

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/15, 18:38:52 »
Citaat van: Scormen
Voeg je eigen gebruiker eens toe aan de groep vboxusers.
Via Systeem - Beheer - Gebruikers en groepen.
Dit snap ik niet helemaal. Mijn gebruikersnaam staat natuurlijk al in Systeem - Beheer - Gebruikers en groepen?

John K.

Offline John K

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/15, 18:51:34 »
Dom, dom ,dom. Niet goed gelezen. Nu start het programma wel.

Bedankt!

Offline John K

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/15, 19:19:13 »
Citaat van: leoquant
zeker virtualbox, fantastisch! een aanrader.
Kan ik ook mijn Windows printer installeren in een Windhoosversie in Virtual Box? Heeft het zin om Outlook te gebruiken onder Virtual box?

John

Offline John K

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/30, 17:39:26 »
Citaat van: arie
Citaat van: John K
Ik wil voor verschillende doeleinden Windows en React OS etc. in een virtuele omgeving draaien. Hoe werkt en wat is de beste (lees eenvoudigste) virtual machine?

Ik heb er werkelijk geen idee van hoe dit werkt. Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd met VMware en Qemu, maar nooit iets aan de praat gekregen!

Kan en wil iemand mij verder helpen?

Groeten John K
persoonlijk vind ik virtualbox prettig werken. zit in synaptic ( open source ) en je kan een binary downloaden ( deb file ) of de repo ervoor toevoegen aan synaptic

de verschillen tussen de 2 versies :
Please note that the Open Source Edition does not include an installer or setup utilities, as it is mainly aimed at developers and Linux distributors. We do request that anyone intending to redistribute the Open Source Edition contact us first. Please also take a look at our licensing FAQ, in particular regarding the use of the name VirtualBox.

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Beste arie,

Bij het gebruik van Virtualbox staat de USB poort niet aan. Nu staat er op hun site een opdrachtregel om dit te verhelpen;

Linux hosts ¶

* USB on Ubuntu/Gutsy: Ubuntu removed support for /proc/bus/usb/*. We will address this issue in the future. Until this, edit the script `/etc/init.d/mountdevsubfs.sh and activate the four lines around line 40 (Magic to make /proc/bus/usb work). Then execute

/etc/init.d/mountdevsubfs.sh start

From now on, there should be a directory /proc/bus/usb/ and the device entries below should be accessible by any user.

Maar de opdrachtregel of de uitleg omtrent "the four lines around line 40" snap ik niet en ik weet dus niet wat ik hiermee aanmoet.

Weet jij dit als Virtualbox Gebruiker?

Groeten John

Offline John K

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/30, 17:47:15 »
Citaat van: Johanvd
Probeer dit eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/173664#p173664
Dank voor je snelle reactie. Top!

« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/01, 10:20:21 »
VMWare is ook heel goed en gemakkelijk, en het word veel meer gebruikt (lees: meer documentatie). En het ondersteund PAE (dwz Apple Darwin, of Apple OS X)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net