Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-stick om Ram uit te breiden  (gelezen 2141 keer)

jorg

  • Gast
USB-stick om Ram uit te breiden
« Gepost op: 2007/11/12, 21:08:11 »
Hoi,

Ik heb een USB-stick van 4 GB en vraag me af hoe ik deze mee in Ubuntu kan gebruiken om mijn Ram geheugen wat "op te kittelen"? Is dit mogelijk en zo ja, hoe moet ik dit dan uitvoeren?

In de Vista business herkent ie deze automatisch en vraagt dan ook of deze moet gebruikt worden als opslag tool of als extra werkkracht.

Jorg

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/12, 21:11:46 »
Volgens mij kan dat vooralsnog alleen in Windows Vista. De vraag is overigens, of je er feitelijk wat aan hebt. USB flitsgeheugen is niet zo snel als RAM-geheugen, en erger: flitsgeheugen slijt snel.

Tot slot: welk probleem wil je ermee oplossen? Als je systeem minimaal 1 GB RAM heeft, dan zul je zelfs geen snelheidswinst boeken als je extra RAM bijprikt, omdat Ubuntu zuinig is geprogrammeerd.

USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/12, 21:55:27 »
inderdaad, zelfs in windows gaat dat maar weinig winst opbrengen...als ge extra ram wilt, koop dan gewoon een latje bij...is nog altijd het beste...

jorg

  • Gast
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/12, 22:27:14 »
OK, bedankt was pure interesse daar ik al in Vista hier had mee gewerkt, vandaar....

Extra vraagje :  geregeld zie ik mijn scherm héél kort aan/uit gaan (millieseconde) - zou dit iets met mijn grafische kaart kunnen zijn??

Het is een NVIDIA GEFORCE GO 7600

Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/12, 23:21:29 »
Citaat van: jorg
Extra vraagje :  geregeld zie ik mijn scherm héél kort aan/uit gaan (millieseconde) - zou dit iets met mijn grafische kaart kunnen zijn??

Het is een NVIDIA GEFORCE GO 7600

Alvast bedankt
Heb je daarvoor de fabrieksdriver van Nvidia (gesloten-bron-driver) al geïnstalleerd?

Offline vanadium

  • Lid
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/13, 09:50:23 »
Citaat
en erger: flitsgeheugen slijt snel.
Pjotr, kan je eventjes uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Offline Soul-Sing

  • Lid
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/13, 10:29:56 »
dat kan via systeem; beheer: beperkt ondersteunde stuurprogramma's.

over je aan/uit probleem: even de aansluitingen controleren van je computer. eruit/in doen, even aandrukken, etc. (aansluitingen monitor/videokaart)

USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/13, 10:50:28 »
Citaat van: leoquant
over je aan/uit probleem: even de aansluitingen controleren van je computer. eruit/in doen, even aandrukken, etc. (aansluitingen monitor/videokaart)
ik heb misschien hetzelfde probleem met men laptop (geforce go 7900gs), dat soms het beeld heel even zwart flitst...dus zo precies alsof ge met uw ogen knippert (en neen, het is wel degelijk het scherm :) )
en dit alleen in ubuntu, dus het zal niet aan men kabelkes liggen...

Offline Soul-Sing

  • Lid
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/13, 11:07:08 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: leoquant
over je aan/uit probleem: even de aansluitingen controleren van je computer. eruit/in doen, even aandrukken, etc. (aansluitingen monitor/videokaart)
ik heb misschien hetzelfde probleem met men laptop (geforce go 7900gs), dat soms het beeld heel even zwart flitst...dus zo precies alsof ge met uw ogen knippert (en neen, het is wel degelijk het scherm :) )
en dit alleen in ubuntu, dus het zal niet aan men kabelkes liggen...
hmm, nee dan lijkt het niet iets hardwarematigs.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
USB-stick om Ram uit te breiden
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/13, 13:06:49 »
Citaat van: vanadium
Citaat
en erger: flitsgeheugen slijt snel.
Pjotr, kan je eventjes uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Flash geheugen kan je maar een beperkt aantal keer beschrijven, al is dat tegenwoordig veel meer dan vroeger.
Na 100.000 schrijfacties kunnen er fouten optreden. Gebruik je flash geheugen (usb stick, geheugenkaartje) als wisselgeheugen, dan kan je redelijk snel aan die 100.000 schrijfacties zitten.

Zie ook hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory#Limitations