Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij installeren ACR38U voor E-ID  (gelezen 1821 keer)

83r7

• Gast
Foutmelding bij installeren ACR38U voor E-ID
« Gepost op: 2007/11/12, 20:26:59 »
@Mod, misschien dat dit toch beter thuishoord bij hardware en installatie! Schop je dit topic effe de goede richting uit?

@gebruikers: Wat ben ik toch dom!:P:P:P Blijkbaar werkt een E-ID lezer best in combinatie van lezer en 'kaart'! Tja, er mag een slotje op!

Hallo,

Na de installatie van Ubuntu 7.04 Feisty gisterenmorgen en de problemen die ik tegenkwam, vond ik het eens tijd om mijn E-ID kaartlezer uit te testen. Zo een mooi cadeau van de overheid kan je natuurlijk niet laten liggen!:)

Ik heb mezelf een mooie tutorial uitgezocht: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlEid

Daarna ben ik aan de slag gegaan. Ik heb gepropeerd alle stappen zo goed mogelijk op te volgen maar, je raadt het al, dat is dus niet gelukt!:P

Het commando:
Citaat
sudo pcscd --apdu --foreground
Hierop moet iets als dit volgen:
Citaat
3B 98 13 40 0A A5 03 01 01 01 AD 13 11
Dit is wat ik krijg:
Citaat
pcscdaemon.c:319:main() pcscd set to foreground with debug send to stderr
pcscdaemon.c:533:main() pcsc-lite 1.3.3 daemon ready.
hotplug_libusb.c:446:HPAddHotPluggable() Adding USB device: 001:002
readerfactory.c:1108:RFInitializeReader() Attempting startup of ACS ACR38U 00 00 using /usr/lib/pcsc/drivers/ACR38UDriver.bundle/Contents/Linux/ACR38UDriver.so
readerfactory.c:943:RFBindFunctions() Loading IFD Handler 2.0
hotplug_libusb.c:394:HPEstablishUSBNotifications() Driver ACR38UDriver.bundle does not support IFD_GENERATE_HOTPLUG
Nou ben ik als beginneling nog niet zo bedreven in het lezen van ''Terminalees''.
Ik zou graag eens weten wat hier staat en of er een oplossing voor te vinden is?

Grtz
Bert