Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen ik zal er wel te dom voor zijn.  (gelezen 738 keer)

PA3DLK

• Gast
Dual screen ik zal er wel te dom voor zijn.
« Gepost op: 2007/11/11, 11:01:26 »
Halo,
Ik probeer al een paar dagen linux (ubuntu+kubuntu) met dual screen aande praat te krujgen.
In beide is het mij nog niet gelukt, ik gebruik een nvidia kaart serie7.
In Ubuntu heb ik wel een keer dual screen gehad, maar dan niet in de juiste resolutie.
In Kubuntu is het mij nog helemaal miet gelukt, als ik kubuntu opstart schakelt hij de 2e monitor uit. In het configuratie scherm naar monitoren gaan bied tot op heden geen suczes, daar kan ik de 2e monitor wel instellen maar er gebeurt weinig behalfe de mededeling dat deze configuratie niet te testen is. Ik ben dus op zoek mijn laptop met een secundair screen te laten draaien en gelijk het scherm van de laptop dan uit schakellen. Het liefst met een eenvoudig hulp programa daar ik nog niet zo thuis en handig ben in het terminal scherm.
Bvd Rob

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 11:20:57 »
ALT-F2 en dan uitvoeren: nvidia-settings werkt niet? Dat lijkt mij het makkelijkst.

PA3DLK

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/11, 12:29:03 »
Dank je Johan maar daar ben ik al 3 dagen mee bezig en daar ben ik denk ik nu juist te dom voor of ik kan gewoon het juiste topic niet vinden. Is het zoeieso mogelijk in linux je schermen in te stellen zonder in het terminal scherm je config te moeten aanpassen? In ubuntu werkt bewerken scherminstellingen in mijn geval niet naar behoren en in kubuntu werkt hij helemaal niet. Zou toch zeggen dat een tweede display aangesloten op je laptop zo herkent zou moeten worden, desnoods in een lage resolutie, bij mij wekt dit dus niet zo.
groeten Rob