Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde schijf formatteren mislukt?  (gelezen 730 keer)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Harde schijf formatteren mislukt?
« Gepost op: 2007/11/10, 01:09:29 »
Ik heb gister besloten om maar helemaal naar Ubuntu te switchen, en om de laatste resten van Windows te wissen wil ik mijn 2de harde schijf formatteren van ntfs naar ext3, ik heb de ntfs partitie verwijderd en dan geformatteerd naar ext 3 als primiere partitie. Nou wil ik even een back up gaan maken van mijn bestanden en die op de 2de schijf leggen, Alleen lukt het me niet om er wat op te zetten, onderin dolphin staat ook een regeltje met daarop: "hal-storage-fixed-mount refused uid 1000" . Iemand enig idee waar het misgaat?

P.S. Zou het ook mogelijk zijn op een partitie de hele wine zooi erheen te verplaatsen zodat ik niet voor elke gebruiker dezelfde spellen opnieuw hoef te installeren?

Offline vanadium

  • Lid
Harde schijf formatteren mislukt?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/10, 13:24:23 »
Als het een permanente schijf is, volstaat het niet om de tweede schijf te herformatteren.  Een permanente schijf wordt namelijk via /etc/fstab gemount. Je zal in /etc/fstab een kleine aanpassing moeten doorvoeren. Misschien kan je dat zelf wel, post anders eens de output van de volgende drie commando's hier

blkid
mount
cat /etc/fstab

en wellicht kunnen we dan heel preciese instructies geven.
Open voor je tweede vraag een aparte thread om de problemen van elkaar te scheiden.