Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)  (gelezen 1953 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Gepost op: 2007/11/09, 19:52:46 »
Wie heeft ervaring met dit moederbord? Zo niet met dit moederbord, dan toch wel met de AMD 690G chipset. Ik wil met name weten of ik met deze geïntegreerde grafische kaart Compiz kan gebruiken.

eaz2

  • Gast
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/10, 09:21:41 »
ik heb een asus moederboard met hdmi out (mediacenter). werkt vlekkeloos.
ik gebruik beryl/compiz niet. en heb het ook niet geprobeerd, dus kan je hiermee niet helpen...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/10, 09:56:33 »
Geen idee, maar dit moederbord is vergelijkbaar met degene die jij noemt: http://www.abit.com.tw/page/be/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=AN-M2HD&fMTYPE=Socket+AM2

Die heb ik hier draaien, werkt prima.

Offline mcgyver

  • Lid
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/10, 11:11:40 »
Het gaat mij met name om de onboard grafische kaart die werkt met de AMD 690G chipset. Ik zoek een goedkoop moederbord dat een geintegreerde grafische kaart heeft waar Compiz op draait (zo die er is) Ik game niet, kijk hooguit af en toe een filmpje op de pc dus voor de rest is de grafische prestatie niet zo belangrijk.

@johan: ik denk dat voor wat ik wil de jouwe en mijn vraag toch wat verder uit elkaar liggen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/10, 11:47:22 »
Ik kan op de msi site niet direct vinden wat voor grafische chip er op het moederbord zit, maar ik gok dat het een AMD/Ati chip is. De ondersteuning daarvoor mag intussen wel bekend zijn bij iedereen hier.

Waarom denk je dat het moederbord wat ik noemde niet goed is? Hij is ongeveer net zo duur als het moederbord van jouw vraag, is even groot en er zit een geïntegreerde grafische chip op (Nvidia 7050 serie)

Abit AN-M2HD:
http://tweakers.net/pricewatch/158099/abit-an-m2hd.html

MSI K9AGM2-FIH:
http://tweakers.net/pricewatch/152776/msi-k9agm2-fih-690g-(matx-pci-e-sound-lan-sata-ii-raid-vga-1394).html

Ik denk dat die prijs van 28 euro een foutje is. De rest is allemaal een stuk duurder. Is het geen foutje, dan is het erg goedkoop :)

Offline mcgyver

  • Lid
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/10, 12:36:40 »
Zag niet dat de jouwe een geintegreerde grafische "kaart" had. Als ie idd. die prijs is, neem ik hem. Ik vecht het later wel uit met die ATI kaart en Compiz. Ik vertrouw er trouwens op dat ATI binnen niet al te lange tijd met een goede Linux oplossing komt. Er wordt steeds meer geschreven over Ubuntu in de pers. Linux gebruik stijgt exponentieel. De Microsoft hegemonie heeft zijn langste tijd gehad.

Offline mcgyver

  • Lid
Ervaring met K9AGM2-FIH ( AMD 690G chipset)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/14, 16:10:27 »
Is de jouwe Abit (AN-M2HD) een microBTX moederbord? Zie het al. Info verschilt. Sommige site zeggen dat de AN-M2 een microATX bord is en de Abit AN-M2HD een microBTX