Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: An error occured. Wat moet ik doen?  (gelezen 721 keer)

An error occured. Wat moet ik doen?
« Gepost op: 2007/11/09, 11:06:07 »
E: Pakket virtualbox moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.
E: Internal error opening cache (1). Please report.

Ik wilde iets met virtualbox doen. Maar ik kwam niet verder dan iets van de site van virtualbox downloaden. Vervolgens kan ik niet meer updaten. Bovenstaand bericht verhindert dat. Kan ik de zaak terugdraaien? Of moet ik iets anders doen?
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

StevenD

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/09, 11:25:17 »
misschien sudo apt-get clean && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
clean zorgt ervoor dat gedownloade pakketten die in de cache staan verwijderd worden (die pakketten staan er enkel om herinstallatie te vergemakkelijken)
Wat wilde je juist gaandoen waardoor het misgelopen is?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/09, 11:29:06 »
sudo dpkg --remove --force-remove-reinstreq virtualbox

daarna virtualbox installeren en de licentie "onderschrijven". dat is vaak het probleem, dan gaat de install van VB pas verder...

« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/09, 11:33:18 »
Ik wilde aanvankelijk virtualbox installeren op feisty. Dat mislukte door een of andere reden. Ik liet het voor wat het was. Vervolgens bij de eerste update kreeg ik bovenstaande message. Sindsdien kan ik niet meer updaten.

(Er staat in de laatste post ook de opdracht om te upgraden. Het is niet mijn bedoeling om naar gutsy te gaan. Daar heb ik tot nu toe geen goed resultaat mee geboekt. Mijn ati radeon kaart wordt door gutsy elke keer verkeerd geinstalleerd. Daar heb ik veel tijd mee verloren.)
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/09, 11:37:26 »
Jongens (of meisjes), bedankt! Met de post van leoquant is het opgelost.