Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimontior - Verplaatsen vensters naar andere monitoren  (gelezen 1270 keer)

g_ij_s

• Gast
Multimontior - Verplaatsen vensters naar andere monitoren
« Gepost op: 2007/11/08, 18:32:16 »
In Windows kon ik altijd via Nvidia instellen dat ik bijvoorbeeld met CTRL+2 het actieve venster kon verplaatsen naar het 2e scherm.

Iemand enig idee of er iets bestaat dat hetzelfde doet voor Twinview voor Ubuntu?

g_ij_s

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/09, 13:08:15 »
Niemand ?

mickvdv

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/09, 13:13:51 »
Ik geloof dat er in kcontrol (het contoll center van kde) je je beeldschermen kan configureren.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/09, 15:43:14 »
Citaat van: g_ij_s
In Windows kon ik altijd via Nvidia instellen dat ik bijvoorbeeld met CTRL+2 het actieve venster kon verplaatsen naar het 2e scherm.

Iemand enig idee of er iets bestaat dat hetzelfde doet voor Twinview voor Ubuntu?
Ik zit nu niet op een ubuntu-pc maar je kan in de overzichtjes van je bureaubladen (in je deskbar) het miniatuurtje van je venster met de muis slepen naar het ander bureau-blad.

Indien je nog meer instelmogelijkheden wil, installeer Enlightenment en start op met een enlightenment-gnome sessie. Dan krijg je de instelmogelijkheden van enlightenment gecombineerd met uw omgeving van gnome.

g_ij_s

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/09, 18:17:27 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: g_ij_s

Ik zit nu niet op een ubuntu-pc maar je kan in de overzichtjes van je bureaubladen (in je deskbar) het miniatuurtje van je venster met de muis slepen naar het ander bureau-blad.

Indien je nog meer instelmogelijkheden wil, installeer Enlightenment en start op met een enlightenment-gnome sessie. Dan krijg je de instelmogelijkheden van enlightenment gecombineerd met uw omgeving van gnome.
Hmm nee dat bedoel ik niet ... Ik wil het juist zonder muis doen... en dan ook niet van "Workspace"  maar van het linker scherm naar het rechter scherm.

Ik gebruik namelijk 2 monitoren. 1 werkblad is dus 2 monitoren. Compiz of bv gnome ziet wel verschil tussen de schermen.

« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/09, 19:44:04 »
Ja, ik begrijp het, maar ik denk niet dat die functionaliteit in gnome ingewerkt is. Gezien gome uw desktop spreidt over uw twee monitoren ziet hij uw twee schermen als één. Eigenlijk vraag je of er een mogelijk is om met een sneltoets de positie van een venster kan veranderen (en niet noodzakelijk naar een ander scherm)...
Hiervoor zal je denk ik naar een windowmanager moeten zoeken die dat kan. Er zijn wel verschillende windowmanager waar je kan instellen dat een venster op een bepaalde plaats komt bij het opstarten van het programma maar ik heb nog niet gezien van een windowmanager die vensters op een voorafbepaalde plaats zet bij het drukken van een sneltoets. Sorry...