Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: osFinancials  (gelezen 5540 keer)

obrigado

• Gast
osFinancials
« Gepost op: 2007/11/07, 10:35:32 »
Weet iemand of het boekhoudpakket osFinancials (http://www.osfinancials.org/) er ook is voor Linux (Ubuntu)? osFinancials is een afsplitsing van TurboCASH.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
osFinancials
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 10:38:14 »
Dat weet ik niet. Wel weet ik, dat er gnucash is. gnucash kun je gewoon installeren via Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer.

osFinancials
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 10:53:50 »
Zo te zien is er nog geen Linux versie. Het zou de moeite waard zijn om het eens via Wine te proberen.

/me gaat downloaden

Update: even gespeeld met de meest recente stabiele versie. De installatie lijkt hoopvol, maar bij het uiteindelijke opstarten van het programma loop het gelijk al vast. Jammer, maar we geven nog niet op.

Offline SWAT

• Administrator
osFinancials
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 13:13:21 »
Ahem, op hun wiki staat gewoon een howto over osFinancials met wine (en ja, dat werkt gewoon)

osFinancials
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/07, 13:41:37 »
Hè wat jammer nu. Ik was net zo lekker aan het spelen ;-)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
osFinancials
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 14:18:03 »
Een lange tijd geleden heb ik nog met iemand van osFinancials gepraat op de Ubuntu Wintermeeting 2007. Ze waren toen wel van plan om een linuxversie te ontwikkelen...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

janneman100

• Gast
osFinancials
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/23, 11:26:06 »
Citaat van: jstedehouder
Update: even gespeeld met de meest recente stabiele versie. De installatie lijkt hoopvol, maar bij het uiteindelijke opstarten van het programma loop het gelijk al vast. Jammer, maar we geven nog niet op.
Zie hiervoor de bugtracker van osF. Tijdelijke oplossing is de OBAangifte.mpt file in de plugins directory verwijderen of verplaatsen buiten de plugindirectory. Deze blijkt in wine nog problemen te geven.
Hierna loopt het als een zonnetje :-)

Offline nicolas

• Lid
osFinancials
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/23, 12:43:43 »
Ik ken osFinancials niet en vind GNUCash veel te ingewikkeld. Ik houd me bij het pakket Homebank (uit de repositories). Simpel en doeltreffend voor mijn doeleinden.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

osFinancials
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/06, 10:47:41 »
kan iemand me hier mischien vertellen hoe je met flamerobin een nieuwe database aanmaakt voor osfinancials.
Ik krijg namelijk steeds error 902 of 904 bij het aanmaken van een database.

Ik heb firebird2-super-server onder linux geinstalleerd en de rest via wine, alles zou moeten werken gezien ik het volgens de osf tutorials heb gedaan maar toch klopt er iets niet.
van het osf forum en wiki word ik niet veel wijzer.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Faiz

• Lid
osFinancials
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/27, 22:28:23 »
Even een schopje..

Iemand OsFinancials versie 2.0.2.0 met Linux geinstalleerd en werkte de OB module? Ik twijfel erover om hem onder Linux te installeren, dit omdat ik wel de OB module wil gebruiken (en eventueel Aanmaningen voor de mensen die vergeten hun rekeningetjes te betalen). Zo op het oog was de [hoest] windows [/hoest] versie redelijk simpel te installeren en schijnt alles daar op te werken.
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline joop905

• Lid
osFinancials
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/27, 22:41:55 »
hier wat lees voer  http://www.osfinancials.org/mediawiki/index.php/Linux_Client_Dutch_Installatie_handleiding

zelf ben ik met dit parket bezig http://www.sql-ledger.org/
maar zitten nog wat foutjes in

GrJ.

Offline DivinGGoD

• Lid
osFinancials
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/27, 23:11:20 »
is dit programma eigenlijk gratis?
lijkt me leuk om te proberen maar de website komt nogal heel zakelijk over

Offline joop905

• Lid
osFinancials
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/27, 23:18:13 »
Waarom geven jullie het programma gratis weg?
http://www.osfinancials.org/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=26
De software is gratis dus het kost u alleen wat u echt nodig hebt en dat is software volledig getuned naar uw situatie. Deze kosten hangen af van de beschikbare tijd en kennis binnen uw onderneming. Hoeveel kunt u zelf doen?