Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu installatie probleem.op de laptop: geen internet!  (gelezen 735 keer)

dxhunter

  • Gast
Kubuntu installatie probleem.op de laptop: geen internet!
« Gepost op: 2007/11/06, 12:19:16 »
Beste Linux vrienden, na een succesvolle overgang van Windows Xp professional naar Ubuntu - Gutsy op mijn pc heb ik het plan ook een van de versies van Ubuntu op mijn laptop te installeren.

Het vreemde is dat Ubuntu en Kubuntu niet willen opstarten als ik begin met de live-cd erin te stoppen. Ik krijg telkens een regel dat er iets 'frosen' is! Ik moet hem dan op de 'harde' manier uitzetten. Ik heb verder wat ander distros geprobeerd en daar merkte ik dat onder de KDE desktop internet niet werkt en onder Gnome wel. Maar ik wil toch eigenlijk wel een Ubuntu versie er op zetten. Dus dacht ik Xubuntu te installeren. De live cd doet het nu wel goed en werkt uit de grote kunst, behalve internet. Ik krijg het niet aan de praat!

Op de laptop heb ik ook draadloos internet met een Belkin insteekkaart een Belkin Wireless G Notebook Network Card 125 mps 54g.
Hoe krijg ik dat kaartje aan de praat alvorens ik ga installeren want dat vind ik toch het handigst!

Bijvoorbaat dank,

Hans.

ps. als iemand weet hoe het komt dat ik de live cd van Ubuntu en Kubuntu niet kan opstarten hoor ik dat graag!